Direktlänk till inlägg 6 februari 2013

Äldre än andras

Av Annelie Finnebäck - 6 februari 2013 07:50

Snö snö och mer snö, perfekt!

Snön är perfekt på många sätt. Jag tycker snön har en lugnande effekt även om jag haft ett behagligt lugn i kropp och hjärna innan första snön. Allt blir tystare av snön även om det brukar vara tyst på landet :-).

Många frågar om jag sett tecken på om Trolla är dräktig men det har jag inte. Illamående och matvägran är inget som stått på schemat för mina tikar när de varit dräktiga :-). Nu är det gått tre veckor på lördag så vi får hålla oss lite till tåls :-).

Igår fick jag skratta gott. Det spelar igen roll att man inte har samma hundras avundsjukan och missunnsamheten är densamma :-).

En av mina vänner sa så här: "tänka sig att mina hanar måste vara äldre än andras för att användas i avel". Ja, vad kan det bero på, ha ha ha.

Kram alla vänner!

 
 
Ingen bild

Ingridh Dahlström

6 februari 2013 08:52

Jag håller med dig, gillar snö, rent och fint på marken, friskt och härligt :) Igår på vår vanliga runda träffade Tore och jag en tant som sa: "men va ruggig han ser ut" Jag svarade "det gör du också då du har duschat, innan du torkat". Jag skulle ha slutat där, "det gör du också", men riktigt sååå får man inte säga. Det hör till saken, att Tore var totalt genomblöt, så han såg mer ut som en bäver....:) Tanten "kärringen" hade också en dvärgschnauzer som säkert ALDRIG har fått sprungit lös
lekt och haft roligt :( Frågan är då om han någonsin kommer att få användas till avel, kanske då han blir lite äldre, ha, ha :)))))

Annelie Finnebäck

6 februari 2013 20:03

Tänk alla dessa åsiktsmaskiner som vandrar runt på jorden :-). Bara för att man går med sin hund så ska alla "uttrycka sin åsikt". Han blev så fin idag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie Finnebäck - 27 januari 2014 21:42


Min blogg hittar ni numera på kennelbrackets.wordpress.com

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 22:01

Vet inte om jag ska byta verktyg för bloggen till wordpress - kennelbrackets.wordpress.com - har varit inne där och testat lite. Vill ju kunna ladda upp filmer enkelt :-). Vad tycker ni? Någon som har erfarenhet av bloggplatsen och Wordpress? ...

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 08:44


Vera är som sin mamma, hon ska sova så nära mig som möjligt :-). Trolla är chanslös mot Vera för på något sätt lyckas Vera vara den som kommer närmast. Trolla har gett upp och använder Vera som huvudkudde istället :-). Helgen har varit intensiv ...

Av Annelie Finnebäck - 23 januari 2014 06:38


Här är en bild på Brackets Vira Blåtira "Vera" när hon var 2 dygn. Det är ca 10 månader sedan :-). Det är rogivande med valpar och man kan sitta vid valplådan hur länge som helst och studera dem. Många lägger ut bilder på nyfödda valpar på FB...

Av Annelie Finnebäck - 21 januari 2014 22:21


En bild från i somras på Ture och Vera :-). Vem äger dig? Du själv eller någon annan? Jag äger mig själv :-). Prova på att äga dig själv om du aldrig gjort det, det rekommenderas :-). Det gör du genom att bestämma över dina egna val, åsikter och...

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards