Alla inlägg den 11 september 2012

Av Annelie Finnebäck - 11 september 2012 23:33

När jag ändå är vaken och inte är längre bort från min IPhone än 5 cm :-)så kan jag lika gärna lägga ut om vår trimkurs 27/10!

Den vänder sig till alla som är intresserade. Ja, som om man hade en kurs som riktade sig till ointresserade :-). Det jag menar är att alla är välkomna även att man inte har Dvärgschnauzer från oss. Även Schnauzer och Affenpinscher är välkomna!

Av Annelie Finnebäck - 11 september 2012 23:02

En bild från Skånekusten och resten bilder från när hundarnas badkar är på plats. Storstädning i badrummet slutade med att ett skåp fick flytta ut för att ge plats. Så nu kan vi inte röra oss i hallen förrän vi baxat ut skåpet i förrådet :-).

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 11 september 2012 18:20


havet skymtar till höger om träden     


I lördags åkte vi mot Skåne och vackra Höganäs för utställning. Jag tycker Skåne är fantastiskt vackert. Jag är ju född värmlänning så skog och kuperad mark är mig närmast om hjärtat men jag tilltalas ändå av Skånes platta landskap med alla sina fina hus och närheten till havet. Med på resan var Kaspelix-Joel och Kaspelix-Joline. Vi bodde i en jättemysig och fräsch stuga.


     Vi åkte via Göteborg och Joel skymtade Liseberg till höger



Joels favorit, kom inte ihåg om den hette Balder. Vet att jag inte kommer att åka denna i alla fall :-)  


På resan ner så poppade Jollan musik på radion medan Joel samtidigt poppade musik från min Iphone. Jag var lite trött i huvudet när vi kom fram :-) men är det föräldrafritt så är det :-).


   vårt mysiga boende


På söndagen skötte Joline hela ruljangsen med hundarna från morgon till utställningens slut och var chef i utställningstältet. Hon gjorde ordning alla hundarna, planerade och visade dem alldeles själv. Joel fotade på utställningen och det arbetet är jag väldigt glad för. Vad är en hemsida utan bilder :-). Joline visade fram Brackest Sixten Redlös till 4-bästa hane med CERT! Det blir Sixtens tredje cert på 11 utställningar sedan hans debut på SSPKs utställning i Gävle i maj. Förutom det så har han fyra reserv-cert samt sju placeringar i bästa hane. Skägg som Tage och Tore kommer han nog få först när han börjar tävla i veteranklass :-).



Sixtens certrosett och SKBV-rosett  


Reserv-cert kan tyckas nesligt, en tråkig kom-ihåg att man var sååååå nära men att nära inte skjuter någon hare osv. Själv ser jag hellre glaset som halvfullt än halvtomt. Jag ställer ut så mycket så blir det reservcert så kan det bli cert på nästa utställning istället. Man får ta det som ett kvitto på att man är med. Titta i peppar/salt ringen, det är väldigt många fina hundar som ställs ut och konkurrensen är hård.


På väg mot Höganäs

     solen börjar gå ner i Höganäs


För ringsekreterare är det bra med reserv-cert. Skulle cert delas ut till någon som inte är berättigad till cert så får hunden med reserv-cert cert istället. Det är bara om det blir tekniskt fel som cert går vidare till den som fick reserv-cert, aldrig annars. Det är inte som med CACIB och reserv-CACIB. En del raser har krav på provmerit för att tävla om cert och då kan det bli fel och då är det bra med reservcert så inte tredje person drabbas.


Skåne är vackert!



   
Ett museum som vi passerade förbi på väg mot utställningen på söndagmorgonen. Så många vackra byggnader!


Det är fantastiskt kul med Dvärgschnauzer i topp både i Skåne och i Gimo! Grattis alla som tävlat i helgen, har säkert missat att gratta hälften av er men det blir så när man är på resande fot. Det är inte lätt att hänga med på Facebook med en Iphone som är i händerna på två tonåringar :-). Tack underbara Joel och Joline, vad vore min hemsida utan er som ordnar både resultat och foton! Ja, jag får ju inte glömma att Joline vann barn med hund 10-17 år med Tore!


Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 11 september 2012 17:18

Nu har vi fått hem hundarnas swimmingpool :-). Ett babybadkar får Ullared med avtappningspropp i botten. Tack Christina Ling Larsson för att du köpte med ett till oss och kuskade runt med det.

Ikväll blir det lite jobb åt ÖBKs rus-sektion och sen lite pälsvård. En blogg från helgen kan det kanske bli ikväll eller imorgon kväll.

Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards