Alla inlägg den 11 september 2011

Av Annelie Finnebäck - 11 september 2011 17:43


Joel med Dilba i famnen


I förmiddags var det frukost hemma hos Veronica (Velvet Dandy’s) i Västerås. Joel hade bokat in ett besök för schnauzer- och affenmys. Med oss hem fick vi min golvfön. Tack igen Barbro och tack vare hennes vänner fraktades den till Västerås, hur smidigt som helst. Visst är det bra med vänner!



frukost

 

Jag kan verkligen rekommendera ”Dyngkåt och hur helig som helst” av och med Maria Skäringer på SVT-play. Jag har flera vänner som varit och sett hennes föreställning och prisat den. Den innehåller många kloka poänger och sätter den stora folksjukdomen ”dålig självkänsla” på kartan. Folksjukdomen som är en av grunderna till statusjakten och behovet att hävda sig hela tiden…varför inte rikta blickarna mot sig själv istället och börja jobba med sina problem.

  

fika blev det också

     

Helgen har varit toppenbra! Lugn och avkopplande med trevliga vänner. När jag gick i skolan så tyckte jag att hösten var så deprimerande. Jag vet inte varför det var så egentligen för skolan, vänner och basket tog lika mycket tid under hösten som under våren. Idag tycker jag att hösten med sitt mörker är mysigt. Sen när vintern väl kommer och lyser upp med sin snö så är jag glad för man vill inte ha mörker hela tiden, så mysigt är det inte J. Jag ska sitta i min soffa hela hösten och vintern och mysa och bara må bra.



 

Höstens datum har fallit på plats så i början av veckan ska jag boka in ett datum för mina valpköpare då vi ska ha pälsvård mm. Nu ska jag surfa in på Facebook och på lite andra trevliga sidor.


Ikväll börjar ”Mördare okänd” kl. 21.00 på SVT och inte som jag trodde, förra söndagen :-).


PS. Velvet Dandy's affenpinscher "Rico" blev BIS-3 idag i Gimo, grattis!


Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards