Alla inlägg den 10 september 2011

Av Annelie Finnebäck - 10 september 2011 19:07


Örebro slotts borggård


Idag var jag och Joel på stan i Örebro. En av mina favoritplatser är slottet som blev första stoppet. Ett levande slott med mässor, utställningar, konferenser, spökvandringar och hör och häpna, även barnkalas.  



Joel

  
från borggården 


Vi passerade även Nikolai kyrka. Sen blev det lunch på Spicy hot. Mer strosande i vår vackra stad. Vi avslutade Örebro by day med ett besök på Svampen (Örebros vattentorn). Svampen byggdes 1958 och är ett välkänt turistmål. Numera kan man äta lunch där.  



från borggården

  


Örebro slott


Högst upp i Svampen har man en vidunderlig utsikt över hela Örebro. Jag upplevde lite deja vu...känslan som jag hade när jag åkte Pariserhjulet infann sig och jag kan återigen konstatera att höga höjder inte passar mig så bra :-).



Nikolai kyrka

  
Vackra blommor och strålande sol ingav sommarkänsla

      idag kändes det inte alls som att hösten står inför dörren



Örebro konsthall  

Jag glömde ju, vi gjorde även ett besök på Örebro konsthall. Mexikansk konst var temat.

Imorgon ska vi åka till Veronica (kennel Velvet Dandy's) i Västerås. Det blir ett kortare besök än vad det var planerat. Deras Affenpinscher "Rico" vann grupp-2 (för tredje utställningen i rad) och ska tillbaka till Gimo imorgon och tävla i BIS-finalen. Helt ok att ändra planerna för det tycker jag :-).


Sport på TV ikväll, vi säger nej tack till det. Istället ska vi ha filmmaraton! Nu ska vi göra minipizzor.


Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 10 september 2011 09:05


Ett filmtips! Jag har läst om en film Niceville (The help) som toppat bio-toppen i Usa i tre veckor. Filmen har premiär i Sverige 23 september. Jag är dålig på att gå på bio, vill hellre vara hemma. Men den här filmen ska jag absolut se på bio!


I en tidigare föräldraskola så gav jag tips på hur man kunde få morgontidiga barn att somna om. Det knepet med att gömma klockor och säga att det är mitt i natten fungerar inte på Sixten 8 månader :-). Nips, tidig morgonrastning och sen mutor med tuggben fungerade bättre och matte fick somna om.


Idag ska vi strosa runt på stan i Örebro!


Kram alla vänner!



Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards