Alla inlägg den 12 mars 2011

Av Annelie Finnebäck - 12 mars 2011 20:45

   Mitt resesällskap idag, Carry och Maria


Igår eftermiddag åkte jag och hundarna till Kaspelix-Maria i Karlskoga för middag och övernattning. Vi hade en trevlig kväll som vanligt med god mat och mycket skratt. Ibland får man frågan om Dvärgschnauzer är bra vakthundar. Jag tycker de är bra men frågan är om jag behöver ha vakthundar :-). Exempelvis så sov jag gott inatt när Kaspelix-Maria hämtade ett av sina barn som varit på aktivitet. Maria kommer hem igen och det är knäpptyst. Hon släcker lampan i hallen på nedervåningen och går upp i trappan. Halvvägs i trappan så vaknar Trolla och Signe till (som sovit hos mig på övervåningen) och börjar skälla. Maria hoppade till några centimeter ovanför golvet :-). Hörde jag någon av mina ”vakthundar”? Nej, jag sov som en gris. Maria trodde jag var döv :-). Men så är jag, när jag lägger huvudet på kudden så sover jag och inget kan väcka mig.


Imorse åkte vi till stockholm för att vara delegater för Dvärgschnauzerringen på SSPKs fullmäktige.  Vi hämtade upp Carry (kennel Toute-Vitesse) i Örebro. Vi startade tidigt för att hinna köra min bil i biltvätt och ha utrymme för att köra fel. Nu gjorde vi inget av dessa två saker så kl. 10.18 parkerade vi utanför årsmöteslokalen. Jag tycker det är skönt att vara i god tid och inte behöva stressa och komma springandes med andan i halsen. Tror att Kaspelix-Maria tyckte det var att överdriva genom att vara på plats 1,40 innan mötet började :-).


 


  

Mötet var trevligt med bra stämning och högt i tak. Marie-Louise, kennel Kissmeth’s hade återigen gjort goda smörgåstårtor. Grattis till våra vänner Velvet Dandy’s som med sin Affenpinscher ”Rico” blev årets utställningshund 2010 och Affenpinschern Austin som blev årets svenskfödda Affenpinscher 2010. För tredje året i rad blev Velvet Dandy’s årets uppfödare i SSPK med Schnauzer p/s.

Min prins Tage (SE NO UCH Kaspelix Kompis Tage) blev 2:a bästa dvärgschnauzer p/s i SSPKs tävling årets utställningshund 2010 samt 2:a bästa svenskfödda dvärgschnauzer p/s 2010.


   Åsby hem- och trädgård


Eftersom årsmötet inte drog ut på tiden så hann vi med ett besök på Åsby hem- och trädgård i Hallstahammar på hemvägen. Vita skålar av märket Bruka Design inhandlades :-).

   Ikväll blir det chipsskålen som ska invigas :-)



En av alla roliga skyltar som finns på Åsby 


Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards