Alla inlägg den 2 december 2011

Av Annelie Finnebäck - 2 december 2011 16:32


älskar mina nya tomtar


”Intagit hanhundsattityd, pissa på det och gå vidare”! Ett av de bästa uttryck jag läst på länge! Jag ler bara jag tänker på det. Jag har själv intagit hanhundsattityd för länge sen och jag lovar, man mår så mycket bättre. Jag kan varmt rekommendera det.

"Att leva är så häpnadsväckande att det inte blir mycket tid över till något annat." Emily Dickinson (1830-1886).



Veckan har försvunnit i ett nafs. I veckan var några av mina vänner hemma och fikade och drack glögg. Jag och en kompis ska gå ringsekreterarutbildning tillsammans med början i januari, ska bli kul! Är så glad över mina vänner som sprider positiv energi omkring sig.


 


Igår var det julbord med jobbet men det var jag duktig att tacka nej till för flera veckor sedan. Det är alltid trevligt att umgås men jag vet hur körigt det kan vara i november och december och det fick jag rätt i. Ikväll däremot blir det ett annat julbord, ett årligt traditionellt som jag inte vill missa.


Jag har precis trimmat klart Tore och Sixten. Min vänstra skuldra är inte riktigt bra men hundarna ska vara fina trots det. Har inte ringt ringt alla samtal som jag tänkt och det är Tores fel. Han har snällt tuggat sönder headsetet till min Iphone. Ni som har apple vet ju vad nya kablar kostar :-). Häromdagen hörde jag ett knaprande och hittade Tore i min hundfria soffa glatt smakandes på ett par headset. Tittar man in i hans mörka ögon så smälter man direkt så det kom han undan med :-).


 


Bilder från julkonserten i söndags:



    


Kram alla vänner!


Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards