Alla inlägg den 12 maj 2011

Av Annelie Finnebäck - 12 maj 2011 21:49

   Kaspelix Square The Circle "Tore". Finns fler bilder från cupen på brackets.se


Jag är med i klubben våga vägra dåligt samvete. Gå med du också! Visst är det lätt att ta på sig ett dåligt samvete för att man måste avboka något man sagt ja till, tacka nej till annat mm.


Det är så lätt att tas för given. Det vet vi som jobbar ideellt i föreningslivet :-). Det känns som om hela samhället skruvar upp tempot. Allt ska ske snabbare och helst vara klart igår. Vad det är som vi springer snabbare mot vet jag inte. Jag vet bara att jag inte tänker delta. Min taktpinne håller jag i själv. Gör jag inte det så mår vare jag eller mina hundar bra. Och det är faktiskt det viktigaste.


   Hmm... det gäller att ha böckerna på behörigt avstånd från Asta :-)


Hur många av er har inte sagt nej till att ställa upp och fixa något för er klubb eller inte varit med på någon aktivitet? När ni sagt nej så har någon sagt ”tänk att det ska vara så svårt för folk att hjälpa till” :-). Sen att man hjälper till i 52 andra föreningar, säljer bingolotto och toalettpapper till sina barns olika idrottsföreningar, bakar bullar till skolan så barnen kan tjäna pengar och åka på skolresa. Har du tur är det 15 minusgrader och du står uppsatt på listan över vilka som ska stå på torget och sälja kakorna och bullarna :-).


Jag har väldigt bra tips på hur man lär sig att säga nej. Håll ut i några dagar så ska ni få ta del av stenbockens nej-skola :-).


   Jag har köpt en ny bok som ska läsas under min semester


Vi har njutit av det vackra vädret. Ännu bättre blir det när jag kan trimma  igen :-). Jag gillar ordspråk som några av er vet. Och det finns ett som heter "inget ont som inte har något gott med sig". Har inte riktigt klurat ut än vad det goda varit. Men den söker han finner :-). 


Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards