Alla inlägg den 8 maj 2011

Av Annelie Finnebäck - 8 maj 2011 22:31


Brackets Sixten Redlös "Sixten" BEST IN SHOW-2 VALP på cupen

Bara några dagar efter att punkbandskullen var född 4 januari så fick jag frågan om jag hade en favorit. Ja, jag har haft en favorit i hjärtat från början, herr grön numera Brackets Sixten Redlös "Sixten". Attityden och nyfikenheten fanns där från början och sen får man se vad resten blir. 




 


Idag har vi vilat och tagit det lugnt hela dagen. Hundarna och jag har njutit av det vackra vädret. På eftermiddagen så "svängde" vi förbi Karlskoga (bara sisådär 10 mil tur och retur) för att hämta kameran hos Kaspelix-Maria med alla cupenbilderna så jag kunde ladda in bilderna i min dator. Det fungerade nämligen inte för Maria att läsa in bilderna i hennes dator. Och stenbocken hade fått väntat i över ett dygn på bilderna :-). Om jag är manisk? Jo, lite kanske :-)


Det finns fler bilder på hemsidan och fler kommer under veckan. 


Imorgon ska jag och Tore gå kurs hos Prickis. Grattis till Carry (Toute Vitesse) som vann lydnaden på cupen idag!


Kram alla vänner!

 
Av Annelie Finnebäck - 8 maj 2011 08:09


Sixtens rosett. Bilderna från cupen kommer under dagen
 
Glad eller glad? Svaret på frågan är glad :-):-). Brackets Sixten Redlös "Sixten" 4 månader och tre dagar gammal gjorde debut igår i utställningsringen på cupen. Han blev klassvinnare och vann ett vinglas :-):-) och slutade som BEST IN SHOW-2 VALP för domare Jeanett Lemmeke.
 
Vårt Eukanubatält som vi umgås med hela utomhussäsongen
 
Förra årets cup var lite lugnare för då hade jag en hund att visa och göra iordning och idag var det fyra :-):-) men det går det också, bara att ställa klockan lite tidigare för bad och föning :-). Alla fyra skötte sig jättebra!

En bild på Sixten när han var fyra veckor  
 
Tack till Alexandra Hjärtmyr som hjälpte mig att visa Trolla i BIS-finalen! Tack Christina L-L för supergod sallad! Perfekt lunch på en utställningsdag.
 
Många tack Kaspelix-Maria för sällskapet idag, för Tore och Tage, för att jag fick låna Kasper som är pappa till Sixten och för att du står ut när stenbocken inte hittar sina bilnycklar eller har ont någonstans :-):-).
 
Hemsidan blev inte uppdaterad igår för jag var så trött att det var risk för att något skulle bli felskrivet men det kommer under dagen eller ikväll. Maria fotade med sin kamera så jag uppdaterar när bilderna kommer.  
 
CUPEN: 
Valpdomare Jeanett Lemmeke och vuxna dömdes av Mrs. Jenny Harrison Smith
 
Brackets Sixten Redlös "Sixten" klassvinnare och BEST IN SHOW-2 VALP
Brackets Åsikt Utan Åsikt "Trolla" 3a i juniorklass med HP
CH. Kaspelix Kompis Tage 3a i championklass med HP
Kaspelix Square The Circle "Tore" 3a i juniorklassen
 
 
Vi fick med oss tre vinglas hem som HP-priser att fylla med Coca-cola!
 
Kan lugnt säga att vi alla somnade ovaggade igår kväll :-). Idag blir det vilodag och imorgon blir det lydnadskurs för mig och Tore.
 
Kram alla vänner!
 

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards