Alla inlägg den 10 mars 2011

Av Annelie Finnebäck - 10 mars 2011 21:17

   Positiva Mikaela som alltid är fylld med positiv energi försöker att få Sixten och hans syster med på bild. Inte så lätt med mycket spring i valpbenen :-)


Hur hinner du med allt? Det gör man om man sätter upp en plan och så håller man sig till den. Fokus, fokus och återigen fokus. Under förutsättning att man inte blir sjuk givetvis. Har jag bestämt mig för att trimma en hund exempelvis, ja då gör jag det oavsett om någon tryckt på brandlarmet och kräver uttryckning i någon form. Det är jag som styr över mitt liv, min tid. Ja, över allt som det står ordet mitt framför :-). Född som stenbock i jordens element så står man lugnt och tryggt på jorden med båda fötterna :-). Glöm inte att det är ni som bestämmer över er tid inte någon annan, ta kontrollen över taktpinnen!


En av mina vänner brukar alltid säga, allt blir hundra procent. Jag förstår precis vad hon menar. Exempelvis så är min tid under ett dygn hundra procent. Om jag trimmar mina hundar inför utställning så är det prio ett. Varför ska jag byta bort mina timmar som jag lägger på att trimma mina hundar på något annat? Om jag väljer att göra något annat för att någon annan vill det, vem trimmar då mina hundar? Gör någon annan det :-). Nej, förmodligen inte och skulle inte heller få göra det :-). Vi har en pälsras sen kan man lägga olika mycket tid på utställningsputs, det är tycke och smak. Men trimma måste man göra om ska ha sina hundar i rullande päls. Min utställningssäsong börjar i januari på MyDog och slutar i Stockholm i december :-). Familj, hundar och vänner kommer först i livets prioriteringar.


Nu har jag betalt in gåvomedlemskap i SSPK/Dvärgschnauzerringen till mina valpköpare. Väldigt smidigt och enkelt. Gå in på dvargschnauzer.se och ”Bli medlem” och läs mer.


Jag har fått bilder på några av valparna som flyttat. Ska lägga ut dem här i bloggen. Känns så bra med valparnas nya familjer! Det finns en tik kvar att tinga och det är Brackets Tekla Knös ”Tekla” (gult band) och så söker vi fodervärd åt Brackets Tant Strul ”Strula” med krav på att man kan pälsvård och ett aktivt hem. Vi hade en fodervärd men tyvärr fick hon lämna återbud innan leverans. Det var synd för den här tjejen hade blivit en toppenbra fodervärd. Men man styr inte över allt i livet hur gärna man än skulle vilja och var sak har sin tid. Men vi har lovat att det finns en valp när som helst i framtiden om hon vill ha en igen från oss.


Imorgon blir det god middag och filmkväll med vänner!


Kram alla vänner!



Ja, vi får se imorgon om den här filmen som jag blev tipsad om är bra  

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards