Alla inlägg den 17 februari 2010

Av Annelie Finnebäck - 17 februari 2010 17:43



Brackets Herr Hasselblad "Fritiof" & Brackets Mister Canon "Totte"


Jag var som mina vänner vet med i klubben ”Våga vägra Facebook” . Numera är jag en flitig användare på FB och tycker det är ett utmärkt sätt att umgås med vänner både i och utanför Sverige. Jag fick en fråga för några dagar sedan om jag ville vara vän med någon på Facebook som skriver tråkigheter om andra. Nej, det vill jag inte. Av många orsaker. En av orsakerna är jag tillhörde inte den gruppen i skolan som stillatigande såg på när någon behandlades illa. Det är samma sak i vuxen ålder. Pratar vi Facebook så går jag in där för att koppla av inte för att bli matad med elakheter, oavsett om det rör en vän, bekant eller obekant. På Facebook vill jag, precis som i mitt övriga liv, ha trevligt. Att vända andra kinden till och låtsas som det regnar passar inte riktigt mig när det gäller vänner. Jag tycker det är bättre att människor pratar direkt med den det berör istället för att via Facebook servera mig negativ energi. Såna beteenden väljer jag bort och tack och lov har jag inga såna vänner på Facebook som öser ut negativ energi om någon annan. På Facebook vill jag ha positiv energi och sen är det helt ok med vänner som är ledsna av olika orsaker.


Det är min åsikt om vänner på Facebok, men så är det ju min blogg också .

Har precis gått en powerwalk med Tage, vi går och joggar, går och joggar. Nu känner vi oss så duktiga, ja åtminstone jag .

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards