Alla inlägg den 4 februari 2010

Av Annelie Finnebäck - 4 februari 2010 20:39


Tage snusar i soffan

 

Ikväll har jag myskväll med hundarna. Vi har tänt doftljus från Partylight och myser i soffan. Ja, på tal om soffa. Jag vill ha en ny! Jag har sett ut min nya soffa, provsuttit, jämfört, fixat släp, fixat bärhjälp och är så säker på den här soffan som bara en stenbock kan vara. Det står mitt namn på den. Men så är det här med hundar, mina hundar ligger i soffan och jag vill att de ska få ligga även i den nya soffan. Lägga en filt i soffan fungerar inte. När mina hundar börjar bädda för att parkera sig i soffan så tar det 2 sekunder och så ligger filten på golvet.


Sen har jag vid ett tillfälle varit med om att komma hem och upptäcka att hundarna öppnat dörren till skafferiet och plockat ut diverse roliga saker från de två nedersta lådorna. Hundarna mådde bra och var jätteglada, själv var jag mindre glad och ni som har hund vet att det är ingen idé att bli arg. När jag städade upp efter deras ”party” så tog jag det som ett tecken på att jag inte skulle köpa någon ny soffa :-). Ett nougatfärgat sofföverdrag som är tvättbart får duga ett tag till istället för den svartgrå soffan med divan. Favoritfärgen är egentligen vitt på en soffa men jag kan erkänna att jag inte skulle fixa att hålla en vit soffa vit även om jag vore hundlös :-).

Doftljus från Partylight


Av Annelie Finnebäck - 4 februari 2010 06:51

  

Brackets Mister Canon "Totte", en underbar valp från Doxas kull 2008. Mentalbeskriven och har supertemperament. Älskas högt av sin familj.


Hur hinner du blogga? Ja, den frågan har jag fått mer än en gång sista veckan :-). Hur man gör för att hinna blogga varierar nog för de flesta. För mig tar det ca 10 minuter att blogga.


Förslag för att hitta 10 minuter på dina 24 timmar :-)


-Duscha 10 minuter kortare
-Prata i telefon 10 minuter mindre
-Surfa på Internet 10 minuter mindre
-Titta på TV  10 minuter mindre
-Engagera sig i vad alla andra gör 10 minuter mindre
-Engagera sig i vad alla andra inte gör 10 minuter mindre
-Passa upp på sin familj 10 minuter mindre
-Prata med sina gröna växter 10 minuter mindre

-Prata med sina akvariefiskar 10 minuter mindre

  

Ja, med lite planering så går det att blogga om man är lockad. Själv har jag valt att surfa 10 minuter mindre. Har inte så mycket blommor och har inga akvariefiskar. Duscha och prata i telefon vill jag fortsätta med. Engagera mig i av andra gör eller inte gör har inte varit min grej. Bli inte avskräckt och tro att det tar massor av tid att blogga. Sen är det bara orken och energin som behövs :-). Att blogga är frivilligt precis som att läsa :-).


Jag har inte mer fritid för att jag bloggar och jag tror inte att de som har valt att inte blogga har mindre fritid :-) Ett val vad man gör med sina 24 timmar per dygn avgör :-) Om jag ska vara ärlig så är jag trött på den ständiga tävlingen om vem som har mest att göra. Som en kompis alltid brukar säga, allt blir till slut 100 procent.


En kompis påminde mig igår om att Aftonbladet delade ut det ”Stora bloggpriset”, varför var inte jag och mina vänner nominerade :-)


Njut av vinterdagen!





Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards