Alla inlägg den 13 december 2013

Av Annelie Finnebäck - 13 december 2013 19:57

Mössor till storebrors Finnebäck-Junior som kommer till världen i februari :-). Alla tjatar om att man inte ska handla så mycket för barnet växer. Men hallå vem bryr sig :-). Man får väl köpa 78 plagg i alla möjliga storlekar. Alla behöver ju inte köpa storlek 52 cm :-).

Återigen en vecka som jag är riktigt nöjd med och så ska det fortsätta. Det är viktigt att se till att man har energi kvar till sig själv. Det är något jag verkligen kan rekommendera! Då orkar man vara strukturerad och slipper en massa onödig stress och dåliga samveten. Strunta exempelvis i all julstress. Man måste inte stressa, det är du som bestämmer! Visst kan man bli obekväm för att man sätter gränser men du blir inte obekväm för dig själv, tvärtom.

Förra året hann jag inte med att se vad som fanns att shoppa på MyDog och då ställde jag bara Sixten, nu blir det några till :-). Men jag måste köpa en ny dunk med K9 Nano Mist. Jag köpte den här dunken i Strängnäs i mars och den kommer nog räcka några veckor till sen är det slut. Den är guld till hundarna i vardagen. Jag borstar aldrig i torr päls och jag använder den extra ofta när det är vinter då snö sliter på benhåren. Hur slipper man snöbollar i pälsen. Det bästa medlet för att slippa snöbollar i benhåren är att trimma ner benhåren riktigt rejält. Men har man utställningshundar så vill man ha lagom kvar :-).

Fortsätter med ytterligare en ljudbok i serien "Axberg & Jensen" :-)

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards