Alla inlägg den 24 april 2013

Av Annelie Finnebäck - 24 april 2013 18:12

Valparna är fem veckor idag. De har benen fulla med spring så nu får man fota dem snabbt :-).

Nästa vecka blir det ståbilder. Ser man något när de är 6 veckor, ja det gör jag. Tycker valparna att det är otäckt, nej. En Dvärgschnauzer som flyttar vid 8 veckors ålder måste vara hanterbar. Annars är det inte en valpköpare som kan sköta pälsvården. Sen finns det hundar som är hanterade men där valpköparen börjat be om lov. Det är enkelt att titta in i valpens mörka ögon som kan se hur ledsna som helst samtidigt som de skriker i högt. Men jag lovar, en valp platsar bra på Dramaten :-).

Jag skiljer på pälsvård och trimning. Pälsvården innefattar ullkamning, kloklippning, tandborstning, öronrengöring mm. Det åligger valpköparen att göra regelbundet. Man kan inte göra det var 10:e vecka när man lämnar in sin hund för trimning utan det måste ske oftare.

Min bror var alltid så fascinerad över hur jag kunde bada mina katter. Visst Perser är lugna och medgörliga men jag hade inte kunnat bada och föna dem lika smidigt om inte deras uppfödare tränat dem på det.

En bild också på gårdagens lunch som inte ville vara med på bild imorse :-).

Av Annelie Finnebäck - 24 april 2013 07:03

Här är en bild på den blå hanen. Riktigt skön stil. Alla viftar på svansen men han mest. Hela hans vakna tid precis som morfar Tage :-).

Igår blev det lunch med trevligt sällskap!

Igår blev Sixten trimmad och kvällen avslutades med arbete i trädgården. Det och trimning är en riktigt bra avkoppling för hjärnan. I helgen ska jag räfsa lite löv och rensa ogräs.

Nu blir det lite valpmys.

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards