Direktlänk till inlägg 7 februari 2012

Ett helt underbart ordspråk

Av Annelie Finnebäck - 7 februari 2012 17:31

 


I söndags parade vi Virus med Gösta så nu är det bara att vänta. Det gick som en dans precis som det ska göra. Nu ska jag börja fundera på ämne till valpkullen. Tips mottas gärna! Hur ser era valplådor ut under valparnas första tid? Berätta gärna!  


 


En av mina favorittidningar är Jeanne 'd Arc Living, en dansk inredningstidning. Fick det senaste numret av min mamma i helgen, det tackar vi för! Danskarna är duktiga på många saker, tidningar, tv-serier mm.


Ett helt underbart ordspråk! Jag tror världen skulle se annorlunda ut om alla hade detta ordspråk med sig:


"Rykten är gjorda av hat, spridning av förlorare och accepteras av idioter".


Kram alla vänner!


 
 
Pernilla Jansson

Pernilla Jansson

7 februari 2012 19:12

Vilket fint ordspråk! Håller jag verkligen med om!
Min valplåda är gjord av en oval hundsäng i plast (så stor modell att tiken utan problem kan ligga utsträckt på sidan och även ha gott om plats för valparna runt sig), i den en hundfäll och under valpningen även en filt som tiken kan riva och slita i om hon skulle vilja. Dessutom har jag ett "skal" i metall (aluminium) som är i form av ca två cm breda "pinnar" i en längd som anpassats till hundsängen och som satts ihop i en rektangel med fyra ben. Det ställs över hundsängen och över "skalet" kan jag sen hänga en fleecefilt så att det bildas tak och tre väggar. Blir en mysig och ombonad lya som har älskats av de tikar som haft valpar hos mig hittills. Filten och det lätta "skalet" går enkelt att flytta på när man behöver komma åt tiken och valparna bättre. Lyan står färdig ca två veckor innan valpning :)

http://www.kennelhnoss.com

Annelie Finnebäck

7 februari 2012 19:54

Tack Pernilla för bra tips! Våra dvärgar gillar kojor!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie Finnebäck - 27 januari 2014 21:42


Min blogg hittar ni numera på kennelbrackets.wordpress.com

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 22:01

Vet inte om jag ska byta verktyg för bloggen till wordpress - kennelbrackets.wordpress.com - har varit inne där och testat lite. Vill ju kunna ladda upp filmer enkelt :-). Vad tycker ni? Någon som har erfarenhet av bloggplatsen och Wordpress? ...

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 08:44


Vera är som sin mamma, hon ska sova så nära mig som möjligt :-). Trolla är chanslös mot Vera för på något sätt lyckas Vera vara den som kommer närmast. Trolla har gett upp och använder Vera som huvudkudde istället :-). Helgen har varit intensiv ...

Av Annelie Finnebäck - 23 januari 2014 06:38


Här är en bild på Brackets Vira Blåtira "Vera" när hon var 2 dygn. Det är ca 10 månader sedan :-). Det är rogivande med valpar och man kan sitta vid valplådan hur länge som helst och studera dem. Många lägger ut bilder på nyfödda valpar på FB...

Av Annelie Finnebäck - 21 januari 2014 22:21


En bild från i somras på Ture och Vera :-). Vem äger dig? Du själv eller någon annan? Jag äger mig själv :-). Prova på att äga dig själv om du aldrig gjort det, det rekommenderas :-). Det gör du genom att bestämma över dina egna val, åsikter och...

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards