Alla inlägg den 24 augusti 2011

Av Annelie Finnebäck - 24 augusti 2011 21:31


Tage och Virus dotter Brackets Åsikt Utan Insikt "Trolla"


I tisdags höll jag i sista sommarens sista ringträning för sommaren. Det är kul att hålla i ringträning men man är trött i huvudet när man kommer hem. Jag hade tänkt träna i Västerås för Gerard O'Shea under sommaren men tiden räckte bara till för en kväll. Har man en trimras så har man. Jag tycker det är rofyllt att trimma. Behöver aldrig tvinga mig att gå ut i trimhuset. Ett par timmar i trimhuset är rofyllt för hjärnan. Automatiskt stänger man ute allt brus, problem, funderingar. Man bara försvinner in i hunden man trimmar och så när man tittar upp på klockan så har det gått några timmar.

Trolla 


En vän sa imorse att vi som har hund är rika eftersom vi har de trognaste vännerna som finns där när vi är glada eller när vi ledsna! Våra hundar accepterar oss precis som vi är.



Här visar Maria Trolla  


Ps. Ett favoritställe att inhandla mat när vi är i Västerås är Spicy Hot (snett emot polishuset) men nu finns de även i Örebro! De tillagar jättegod asiatisk mat. http://www.spicyhot.se/


Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 24 augusti 2011 19:00

  


Jag har äntligen efter ett års letande hittat en ny soffa. Nu är det kiss and goodby för den gamla. Nu har jag modigt beställt en ljus soffa med icke avtagbart tyg. Kan bli en utmaning . Nej, jag har inte skänkt bort mina hundar :-). Jag har som sagt letat soffa i över ett år och hjärnan har satt stopp hela tiden. Snyggt men praktiskt har mottor varit när jag letat. Nu har vi gett upp den praktiska delen efter att jag kom på att många småbarnsföräldrar har tygsoffor. Kan dem, kan vi :-).


 

Det är här jag bestämt för att gå i ide. Ska bara läsa böcker och titta på play och göra ingenting. Soffan kommer hem om ca en månad så jag går inte i ide direkt. Ska massa ljus på Ikea och mysa här varje höstkväll!


Soffan finns hos en liten möbelbutik i Örebro (Fredsgatan 17D) som heter "Träsmak". L, inte Trämask :-).



De har tyvärr ingen hemsida  


Jag vill gärna ha tips på valphagar! Jag har sett en valphage med löstagbar botten. Någon som har använt en sån? Funkade det bra? Jag har en valphage och sist fick jag låna en så jag kunde ha dubbelt så stort till mina åttlingar. Problemet är att den är "flyttbar" :-). Inte så att valparna misstyckte utan det var mer jag som vill att hagen ska stå på den plats jag har bestämt. 


Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards