Alla inlägg den 9 juli 2011

Av Annelie Finnebäck - 9 juli 2011 18:14

 Tore 


Tistlar och taggbuskar till alla pappor som inte ställer upp på sina barn! Rosor till den stora majoriteten av pappor som finns där för sina barn, som tar sitt ansvar och betalar samt skjutsar till aktiviteter!


Vi såg en glimt av dagens finaler i Paris via Eukanubas webb-TV. Siberian Husky är väldigt vackra hundras!


Kram alla vänner! 

Av Annelie Finnebäck - 9 juli 2011 16:01

   

Böcker, böcker och återigen böcker! Ja, så ser dagarna ut just nu :-). Vi gör avbrott för hundpromenader, trimning, vänner och familj. Jag har fått låna en bok som jag ska börja läsa idag "Quick - Den stora rättsskandalen". M, jag lovar att hålla den på behörigt avstånd från Sixten :-).


Om ni besöker Örebro under sommaren så missa inte vårt fantastiska slott! För några år sedan bodde jag och  mina svarta dvärgschnauzer två stenkast därifrån. Hur vacker miljö som helst! Det finns en restaurang med uteservering med toppengod mat!


   



Grattis till alla vänner som varit i Paris på världsutställningen! Det har varit roligt att kunna följa finalerna varje dag via Eukanubas webb-TV. Det kan jag rekommendera. Jag läste franska i sjuan och åttan så jag har lite språkförbistringar minst sagt men med hjälp av uteslutningsmetoden så kan man klura ut vilka grupper som tävlar. Igår var det bland annat terriergruppen som tävlade. Min favorit var Westien, den blev utplockad bland de 6 sista men inte placerad. Jag gillar flera av terrierraserna, de är så ståtliga, eleganta och lyser av självförtroende. Westie och Airedalterrier hör till mina favoriter.


Nu blir det fötterna högt med hallon från trädgården, vindruvor och min lånebok.


Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards