Alla inlägg den 21 juni 2011

Av Annelie Finnebäck - 21 juni 2011 22:28


I eftermiddags blev Trolla och Sixten rabiesvaccinerade. Ja, det var inget som hände av sig självt utan jag fick skjutsa dem och vara med på besöket :-). 1,5 timme tog det inklusive bilresa på 1 timme. Det är lite av vad vi hundägare gör på vår fritid :-). Sen direkt hem för promenad och nu iIkväll har jag haft styrelsemöte med Dvärgschnauzerringen.


     


Snart har jag semester, ska bli så härligt. Tyvärr alla inbrottstjuvar, jag tänker vara hemma hela min semester så, no good luck here for you :-). Det här är mitt smultronställe. Midsommar närmar sig och många frågar vad jag ska göra och jag svarar, ska vara hemma. Jag gillar inte att åka bort för jag trivs så bra hemma. Dessutom ogillar jag midsommarafton. 1) det regnar...någon som kommer ihåg att ni haft sol? 2) Det är en fyllehelg och jag ogillar onyktra människor. 3) Ogillar hysterihelger där alla måste ha 25 inbjudningar till olika fester och dansa runt 50 midsommarstänger och hoppa över fyllon :-). Nej, min midsommarafton kommer att tillbringas här hemma i mitt smultronställe tillsammans med god mat, filmer, böcker och med trimning. Jo, en sak till....jag har fått tips om en vän på FB att ha florsocker och rinnande grädde till fruktsallad. Så det ska jag testa i helgen. Nej, man måste inte äta jordgubbar bara för att det är midsommarafton, det går lika bra med fruktsallad. Men får jag tips om goda jordgubbar, ja då kan jag inte motstå :-). Kort sammanfattat, jag ogillar midsommar på grund av fylla och dåligt väder. Det första kan jag enkelt undvika genom att inte vara på platser som campingar, citykärnan mm men det sistnämnda är inte lika lätt.


Jag har faktiskt en annan som gör att jag ogillar midsommar. När jag var liten så var midsommar en "måste-ha-klänning-helg". För mig var det tortyr att tvingas ha klänning på mig och dessutom en "finklänning" som det inte gick att röra sig och lägg till alla som sa, men så söt du är i klänning. Hade jag sett eller läst boken Lotta på bråkmakargatan så vet jag precis vad jag hade gjort med klänningen :-). 


 

Ovanstående bild är ett konstverk som ingår i konstutställningen Open art. Jag vet inte så mycket om denna utställning annat än att jag snart kommer att trilla i Svartån för att man går och tittar på allt som kallas för konst och som sätts upp överallt. Vad sägs om en minibuss fylld med sten :-). Finns säkert många åsikter om detta men viktigt är att du får ha din åsikt och jag få ha min. Det är ju det som ingår i en demokrati :-). 


Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards