Alla inlägg den 8 januari 2011

Av Annelie Finnebäck - 8 januari 2011 19:42


Tore (Kaspelix Square The Circle) fylld av den livsglädje som kännetecknar dvärgschnauzer.  


Igår förmiddags skjutsade jag Tage och Trolla till Kaspelix-Maria för deras gemensamma äventyr i Göteborg på MyDog. De bor på hotell och har det bra på alla sätt och vis tack vare Maria och Joline. Det är mycket som är positivt med dvärgschnauzer och en egenskap de har är att de är okomplicerade. De hänger med på allt och tycker att livet leker.


Jag hade lite abstinens igår när flera av mina vänner ringde för att berätta att de var på väg till Göteborg. Kul för dem tyckte jag och mindre roligt för mig som började känna av lite utställningsabstinens. Men jag fick skratta gott när Maria Borg (Velvet Dandy’s) berättade om sitt Norrlandsäventyr. Jag ska inte återberätta men det var i klass med Sällskapsresan del 15 :-). Skulle Maria Borg ha haft en blogg så skulle de ha blivit årets blogginlägg.


Idag har jag trimmat Tore och så har jag skottat snö. När jag precis var klar med snöskottningen så började det att snöa igen :-).


Virus åtta valpar växer och frodas. De äter och sover om vartannat. De hasar sig snabbt fram i valplådan och lever ett komplicerat liv. Jag lägger ut bilder kontinuerligt på Punkbands-kullen på hemsidan under Valpar > födda & planerade kullar.


Tage är rutinerad i utställningsringen så han är det inga problem att låta någon annan visa. För hans dotter Trollas del var det debut med någon annan i kopplet än mig. Idag travade Trolla i ringen :-) och vann juniorklassen med CK blev reserv bästa tik med toppenkritik. Jag tycker det är så skönt när mina hundar kan visa sig i ringen med någon annan än bara med mig. En dag så krockar det och man behöver hjälp med att visa och då kan man vara lugn. Så nu är man inte oumbärlig för någon av dem i ringen :-)


Stort grattis till Kaspelix-Maria som hade två av tre svart/silver hanar som tilldelades CK idag i Göteborg. Texas (Kaspelix Qut The Crap) vann sitt andra Cert och blev BIR och Zlatan (Ch. Kaspelix Lay Your Hands On Me) blev 2-bästa hane med CACIB. Och grattis till Velvet Dandy's som med sin Affenpinscher blev BIG-4!


Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards