Alla inlägg den 11 maj 2010

Av Annelie Finnebäck - 11 maj 2010 22:31

  

Är du gjord av tid? Jag är det inte och det finns inget mer irriterande när andra tror att man är det. Ibland undrar jag hur människor lever med sina hundar. Har jag tappat bort några timmar, har vi mer än 24 timmar på ett dygn. Jag måste ha missat något. Efter att jag tagit hand om mina hundar så har jag inte mycket tid över för annat. Hur kommer det sig att andra människor som har hundar tror att man är gjord av mer tid än de själva? Eller är det så att deras hundar ligger vid deras fötter utan att bli trimmade, aktiverade eller att någon inte gosar och leker med dem.


Idag hade jag haft kontakt med ytterligare en valpköpare, jättetrevligt!  Jag minns fortfarande min väntan och längtan efter min första Dvärgschnauzer som om det vore igår trots att det är 13 år sedan. Det är nog en av få gånger som jag tyckt att tiden gått långsamt :-).


I helgen kommer familjen på besök och så blir det grillkväll på lördag hos Kaspelix-Maria. Mer än så tänker jag inte planera in utan ska lägga lite tid på min trädgård. Jag har vunnit en auktion på Tradera igen, en trädgårdsgroda i cement. Det påminde mig om att jag för ett par veckor sedan planerade in en trädgårdshelg denna helg.


Ja, det är inte bara tid jag tappat bort :-). Jag har ett skåp som jag fick förra sommaren och som jag förvarat i garaget. Jag ska måla det vitt men nu är problemet att jag tappat bort nyckeln till skåpets dörrar. Hur kan man tappa bort en nyckel till något som man inte rört på flera månader :-). Ett samtal till min husdoktor vars man samlar på gamla nycklar har eventuellt löst problemet. Håll tummarna!

Jag kan inte med ord uttrycka hur trött jag är på min bärbara dator. Hur seg som helst. Allt tar en evighet. Anmälde igår till två hundutställningar och allt tog sammanlagt en timme på grund av att brandväggen bestämt sig för att inte fungera ihop Internet Explorer 8 så Internetanslutningen fungerar dåligt.


  
Dagens lunch - avocadosallad

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards