Alla inlägg den 7 juli 2010

Av Annelie Finnebäck - 7 juli 2010 20:01


Favoritbusken i trädgården     


Vi ser fram emot ytterligare en helg med utställning och trevliga människor! Eller helg och helg, den här utställningen är fredag och lördag så nu kommer jag att bli vilsen på dagar när jag kommer hem :-), tro att det är måndag fast det bara är söndag osv.


Min bil vars AC slutade att fungera på väg till Borås och då också orsakade att lite annat gick sönder är på reparation. Så nu är takboxen (som jag är supernöjd med) överflyttad till Kaspelix-Marias Volvo. Tack till världens snällaste storebror som snällt lånat ut sin bil till mig några dagar.


Vad gjorde man innan man köpte bil? Jag vet vad jag gjorde :-). Jag cyklade med mina hundar som var tre till antalet. De fick sitta bakpå i en cykelkärra och de tyckte det var jättekul. De hade snabbt räknat ut att det tar några sekunder för matte att bromsa, fälla ner stödet på cykeln och skynda fram till cykelkärran. På den korta tiden hann de med att roa sig med att skälla eller morra på någon hund som passerade. De satt där i som björnligan och smidde planer. När jag kom fram till cykelvagnen så satt det tre hundar helt tysta och viftandes på svansen. Vad kallas det för? Ögontjänare eller .


Sen åkte jag tåg och buss med hundarna tre och då medföljde även en resväska. Väckte vi uppmärksamhet? Jo, litegrann tittade nog förbipasserande på oss. Det gick att åka kollektivt eller cykla men allt tog längre tid. Vi cyklade exempelvis en mil enkel resa för att köpa 15 kg hundmat och så trampade vi hemåt igen. Det finns även tvåbenta ögontjänare och när de har passerat barn- och tonårstiden så är de inte längre charmiga. Hundar däremot är charmiga i alla åldrar.


Jag har äntligen fått Telia trådlösa bredband installerat, så nu svischar det bara till när man surfar. Det mobila bredbandet behåller jag och kommer att använda när jag är på resande fot.



Persikor utan kärnor...hmmm...vet inte hur de blir till men de är väldigt goda


Ha en bra kväll alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards