Direktlänk till inlägg 27 juni 2010

Ved

Av Annelie Finnebäck - 27 juni 2010 10:10


En gran som är ett minne blott


Jag måste berätta att granarna är nedsågade! Gick hur smidigt som helst vilket förmodligen berodde på att jag inte gjorde det själv utan anlitade proffs . Rätt man på rätt plats så fungerar allt utmärkt. Nu finns det ved att ta reda på så man kan elda i kaminen i vinter. I min trädgård finns det numera bara ekar och de är så vackra. Nu ska bara sly bort i ena hörnan så mina trädgårdsmöbler som ska målas vita får plats där.


Finspång? Men vad gjorde ni där sa en förvånad L när vi träffade henne dag 2 i Jönköping. Ja, det undrade vi också. När vi åkte hem efter dag 1 så åkte vi fel och ingen av oss reagerade förrän Kaspelix-Maria sa ”vad gör planen här”. Vilka, plan säger jag. Planen till höger säger Kaspelix-Maria, de fanns inte där imorse. Tydligen är det så att när man passerar planen som sitter på en ställning så är det bevis på att man passerar Linköping och inte kör mot Motala. Det blev en onödig omväg hem från Jönköping. Men vi svävade på moln både jag och Kaspelix-Maria, hennes svart/silverhane Kaspelix Lay Your Hands On Me "Zlatan "blev champion och Tage BIR. Jag kan ärligt säga att jag hade inte märkt något om vi så tagit en tur genom Skånes landskap .


Något som var väldigt trevligt sista dagen i Jönköping var när domaren som dömde svart/silver och peppar/salt precis innan tävlan om BIR och BIM på peppar/salt på engelska ropade till sig alla som stod runt ringen ”Please, come closer so I can tell you about my judging today”. På engelska summerade hon sin dag som domare, vad som var bra, vad hon var missnöjd med. Det var mycket uppskattat av oss som var kvar. Tänk om alla domare hade möjligheten att i 5 minuter summera dagen och berätta vad som i helhet var bra respektive dåligt.


Jag kan tipsa er om en bra bok ”Hypnotisören” av Lars Kepler. Bakom Kepler döljer sig ett författarpar som fått mycket bra recensioner och alla som läst boken ser fram emot fler böcker. När jag läste det så insåg jag att det är bäst att skynda sig. Jag var sist med att se Dansar med vargar, Titanic och nu även Hypnotisören .


Nu ska jag gosa lite med kaseplix-Marias peppar/salt valpar som är fyra veckor gamla och som är systerbarn till min Tage. Föräldrarna till kullen är Kaspelix Klara Färdiga Gå ”Klara” och en av mina favorithanar är pappa Svensk och Dansk champion Maximin Mr Minivale ”Tailor”.


Ha en bra söndag alla vänner!



Brackets Bättre Sent Än Aldrig "Siri"  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie Finnebäck - 27 januari 2014 21:42


Min blogg hittar ni numera på kennelbrackets.wordpress.com

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 22:01

Vet inte om jag ska byta verktyg för bloggen till wordpress - kennelbrackets.wordpress.com - har varit inne där och testat lite. Vill ju kunna ladda upp filmer enkelt :-). Vad tycker ni? Någon som har erfarenhet av bloggplatsen och Wordpress? ...

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 08:44


Vera är som sin mamma, hon ska sova så nära mig som möjligt :-). Trolla är chanslös mot Vera för på något sätt lyckas Vera vara den som kommer närmast. Trolla har gett upp och använder Vera som huvudkudde istället :-). Helgen har varit intensiv ...

Av Annelie Finnebäck - 23 januari 2014 06:38


Här är en bild på Brackets Vira Blåtira "Vera" när hon var 2 dygn. Det är ca 10 månader sedan :-). Det är rogivande med valpar och man kan sitta vid valplådan hur länge som helst och studera dem. Många lägger ut bilder på nyfödda valpar på FB...

Av Annelie Finnebäck - 21 januari 2014 22:21


En bild från i somras på Ture och Vera :-). Vem äger dig? Du själv eller någon annan? Jag äger mig själv :-). Prova på att äga dig själv om du aldrig gjort det, det rekommenderas :-). Det gör du genom att bestämma över dina egna val, åsikter och...

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards