Alla inlägg den 17 juni 2012

Av Annelie Finnebäck - 17 juni 2012 19:41


Bilderna är lånade från Kennel Canine Connection's


Hundar ska skämmas bort, både med kärlek och något som de gillar att tugga på :-). Kennel Canine Connection's säljer hundgott som torkad lunga och lever som är gjort från Svenska ekologiskt uppfödda nötdjur helt utan tillsatser. Här hittar ni en länk till deras webbshop: http://www.canineconnections.se/gallery_140.html. Där hittar ni även några utställningar där man kan hämta upp sina beställningar. 


Vi kommer förutom hundgott att tugga på för dogsen även beställa en burk med "Hundgott" som man kan strö över maten. Ett tips från Canine Connection om man har kräsna hundar. Hundarna här hemma är inte kräsna men de vill gärna bli bortskämda så varför inte :-).

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 17 juni 2012 17:57

Fotade lite blommor...



...och givetvis hamnade Sixten på ett hörn :-)


Idag blev jag klar med min utbildning till ringsekreterare. I hällande regn i Avesta gjorde jag min sista aspiranttjänstgöring och idag var jag inkallande. Med så trevliga ringsekreteraransvariga som Dalarnas kennelklubb har så kommer gärna till Avesta och jobbar nästa år även om det regnar. Jag gjorde min första elevtjänstgöring för Thérese och Malin och deras tips och råd har jag tagit med mig under utbildningen.



Dagens lunch blev en sallad från Ica i Fagersta - onödigt vetande men vad är en blogg utan det :-). Arrangörerna bjuder vänligt även oss elever/aspiranter på lunch men jag ville hem direkt efter att bedömningen var klar. Hade jag stannat under finalerna så hade jag kunnat heja på Veronica och Dart som igår vann BIG-2 finalen och idag tävlade i BIS-finalen men jag ville hem så jag kunde gå långpromenad med dogsen och trimma givetvis :-). Om jag känner det här ekipaget rätt så kommer jag nog få andra tillfällen att heja på dem i en BIS-final. Stort grattis till alla involverande! 


  

Veronica med Velvet Dandy's Dartanjang "Dart" BEST IN SHOW-2 i Avesta (lånat bilden från Velvet Dandy's)

 

Nu har hundarna fått en långpromenad och Tage har fått pälsvård. Nu ska jag göra det jag skulle ha gjort igår kväll - titta på "Travis". Jag somnade efter 4-5 minuter men ska försöka undvika det nu :-).


Kram alla vänner!


Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards