Direktlänk till inlägg 17 december 2013

I Kumla

Av Annelie Finnebäck - 17 december 2013 07:22

I Kumla bor Tore (SE & FI UCH Kaspelix Square The Circle) och njuter av livet hos sina fodervärdar. Snart är det dags trimning så man får krama lite på honom :-). Här hemma har den mesta snön regnat bort och och det kanske den har gjort i Kumla nu också. Yr.no har lovat en grön jul i Örebro. Vi får minnas förra julen istället då vi hade mängder av snö :-). Det viktigaste är harmoni i livet, vädret kan man inte påverka :-).

 
 
Ingen bild

ingridh dahlström

17 december 2013 08:50

Tore fick lukt på ett rådjur den där dagen,, han stack iväg en bit och det verkade som han trodde att jag redan gått hem. Jag busvisslade på honom som jag brukar göra, han tittade på mig och tänkte nog "vem bryr sig" en ny busvissling och han vände om med svansen mellan benen. Då måste man ju bara berömma honom "duktig Tore" fastän jag skulle velat ha sagt,, Hmmm "rådjur har vi ju bestämt, att dom skall få vara ifred, överens".

Annelie Finnebäck

17 december 2013 09:04

Tore är en "mammas pojke" :-).

 
Ingen bild

Linda

17 december 2013 09:56

Har läst ofta att du skriver om att det viktigt med harmoni i livet, jag håller med men har du några tips på hur man uppnår harmoni??

Annelie Finnebäck

17 december 2013 16:17

För min del handlade det om att bli överens med mig själv vad jag prioriterar i livet och hålla fast vid det. Vilka måsten är egentligen måsten. Jag mår bra när mina hundar är vältrimmade, motionerade osv, ha bra människor omkring mig både på jobbet och hemma, inga diskberg eller tvättberg. Att dra ner på tempot på aktiviteter där mina hundar inte är i centrum var en av de viktigaste strukturförändringarna. Att sluta jaga tid helt enkelt :-). Idag är jag bara borta en kväll i veckan och då kan jag göra allt det där som får mig att må bra. Att lära sig att säga nej till möten i exempelvis klubbvärlden utan att få dåligt samvete.

 
Ingen bild

Linda

17 december 2013 19:13

Tack för tipsen! Det är verkligen tänkvärt! Själv måste jag komma på hur jag ska minska ner stressen i mitt liv! Men även att träna på att inte bry mig om vad andra tycker om mig! Jag hade under några år 3 hundar, vilket visa människor tyckte var väldigt konstigt! Jag fick höra allt i från varför har du så många hundar till vad ska man ha en hund till ?! Men den konstigaste kommentaren jag fick var när jag var gravid med mitt första barn, då sa en arbetskamrat att nu när du får ett eget barn ska du se att dina hundar inte kommer betyda så mycket för dig!! Folk är så märkliga, varför i frågasätter man andra människors livsval?? Jag önskar bara att jag inte skulle ta åt mig så mycket, jag blir ledsen när folk i frågasätter mitt livsval! Jag undrar om du som är uppfödare får du höra liknande kommentarer eftersom du har flera hundar en vad som anses vara "normalt" och hur du i så fall hanterar det ?

Annelie Finnebäck

17 december 2013 22:59

Som hundägare blir man ibland "allmän egendom" och människor tar sig friheter och låter grodor hoppa ur munnen :-). Numer efter några års träning så har jag blivit tuffare och säger ifrån. Jag vänder på det och frågar varför de valt att bara skaffa ett, två, tre barn osv. Då hajar de till för de är inte vana att vara "allmän egendom" :-). Oftast när folk kommer med klumpiga kommentarer så handlar det om något som inte är i balans hos dem själva. Att må bra och ha kraften att ha tillåta sig ha en hobby är inte något alla klarar av att se.

 
Ingen bild

Linda

18 december 2013 23:16

Tack Annelie för ditt svar, kunde inte låta bli att le lite åt att du frågade tillbaka varför har du valt att skaffa ett visst antal barn :). Den ska jag faktiskt prova!! Du har rätt många människor har nog brist på balans! Synd bara att de i stället för att hitta en balans använder sin kraft åt att trycka ner andra :(

Annelie Finnebäck

19 december 2013 20:20

Man blir klokare med åren :-). Människor som mår bra har inget behov att trycka till/trycka ner andra. Det är något som är bra att ha i åtanke när folk beter sig korkat :-).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie Finnebäck - 27 januari 2014 21:42


Min blogg hittar ni numera på kennelbrackets.wordpress.com

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 22:01

Vet inte om jag ska byta verktyg för bloggen till wordpress - kennelbrackets.wordpress.com - har varit inne där och testat lite. Vill ju kunna ladda upp filmer enkelt :-). Vad tycker ni? Någon som har erfarenhet av bloggplatsen och Wordpress? ...

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 08:44


Vera är som sin mamma, hon ska sova så nära mig som möjligt :-). Trolla är chanslös mot Vera för på något sätt lyckas Vera vara den som kommer närmast. Trolla har gett upp och använder Vera som huvudkudde istället :-). Helgen har varit intensiv ...

Av Annelie Finnebäck - 23 januari 2014 06:38


Här är en bild på Brackets Vira Blåtira "Vera" när hon var 2 dygn. Det är ca 10 månader sedan :-). Det är rogivande med valpar och man kan sitta vid valplådan hur länge som helst och studera dem. Många lägger ut bilder på nyfödda valpar på FB...

Av Annelie Finnebäck - 21 januari 2014 22:21


En bild från i somras på Ture och Vera :-). Vem äger dig? Du själv eller någon annan? Jag äger mig själv :-). Prova på att äga dig själv om du aldrig gjort det, det rekommenderas :-). Det gör du genom att bestämma över dina egna val, åsikter och...

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards