Alla inlägg under november 2013

Av Annelie Finnebäck - 16 november 2013 09:00

Här är en bild på våra nya kuddfodral :-).

Tiden svischar förbi som vanligt :-). Jag njuter av balans i livet, både hemma och på jobbet! Bara tacka och ta emot! Ja, eget arbete ligger bakom det hela också, inget kommer av sig själv utan egen insats är ett måste. Bränn offerkoftan istället för att missunna andra att vara nöjda med sina liv. Livet förändras inte genom att ligga hemma på sofflocket och peta sig i naveln och undra varför världen är emot en. Lev livet istället!

Nya Hurttaselen är införskaffade. Samma färg ;-) och samma modell så underlättar det för mig och för hundvakterna :-).

Nu ska vi ut på en riktigt blåsig promenad. Det blåser halv storm men det är ju hund man har och inte akvariefisk :-). Sen blir det trimning, som vanligt ;-). Men så är det när man har en trimras. Jag har lyssnat klart på "Vanmakt". Det är en av de bästa böcker jag lyssnat på. Så nu ska vi leta upp en ny innan promenixen.

Lycka till alla ni som ställer i Norge!

Av Annelie Finnebäck - 12 november 2013 21:13

Jag såg intervjun idag som BBC gjort med Sverigedemokraternas partiledare. Intervjun är inte dagsfärsk men hur kan Sverigedemokraterna vara Sveriges tredje största riksdagsparti? Nog för att politiker försöker vända allt till sin fördel men det måste väl finnas gränser.

Han uttrycker själv "Det är viktigt att säga sanningen och jag gör oftast det."

Är missnöjet så stort i svenskarnas liv så man tror att minskad/obefintlig invandring är nyckeln till personlig framgång och lycka?

Själv har jag svårt för SDs white trash-politik.

Vi har röda regnkappor från Hurtta sedan tidigare och nu har vi även införskaffat svarta :-). Praktiska och snygga.

Snart blir det kväll med tidningen Hundsport!

Av Annelie Finnebäck - 11 november 2013 21:32

Promenaderna på morgonen består av ett lugn och mörker men så småningom hittar solen fram. Lugnet är en härlig start på morgonen! Man fylls verkligen av energi genom att promenera i de här omgivningarna. Plus i kanten blir det också när marken, precis som i morse, frusit på litegrann :-). Alla som har hund förstår varför.

Visst är det lätt att sitta hemma och beklaga sig över allt möjligt och samtidigt sker det naturkatastrofer. Om man beklagar sig mindre så sker det ändå naturkatastrofer. Själv har jag skänkt pengar via SMS till Röda korsets insamling till Filippinerna. Tänk om en eget hus bara försvann sådär, vips :(. Så även om klagar här hemma både på det ena och det andra så kan vi samtidigt skänka pengar till Röda korset.

Bilder på två av Tages valpar från i somras hos kennel Schnauzi-Hero's.

Av Annelie Finnebäck - 9 november 2013 18:00

Idag har vi varit supereffektiva! Promenader och sen trimmat Sixten, Torsten och Ture. Även klubbarbete och arbete har hunnits med och jag känner mig utvilad.

Världens bästa dryck! 15 ml i burk eller 25 ml i flaska smakar bäst.

Jag har lyssnat ca fyra timmar på "Vanmakt" och jag kan verkligen rekommendera den! Bara så bra! Men jag tröttnade på IPhone 4s idag och kommer göra slut med den om några dagar ;-). Efter 2,5 timmes promenad och 10 minuters trimning ja då "dör" telefonen trots att den har mycket batteritid kvar. Efter en halvtimme kan man slå på den igen och då funkar den som vanligt. Det har hänt flera gånger nu och allt som stjäl energi rensas bort :-). Så nu har jag beställt en IPhone 5c :-). Man kan i stora delar själv bestämma vad man ska irritera sig på och jag vill behålla min energi till vettiga saker.

Av Annelie Finnebäck - 8 november 2013 06:21

Igår var det dags för klubbarbete igen och då fick Ture (Brackets Kiviga Kruse) följa. M skämde bort oss som vanligt :-). Ture smörade för alla som vanligt. Igår fick han umgås med några chinese chrested dog. Det gick ju alldeles utmärkt tyckte Ture. I förrgår tog jag fram mätstickan. Vid 7,5 månad är Brackets Kiviga Kruse "Ture" 33 cm, Brackets Halla Ballou "Torsten" och Brackets Vira Blåtira "Vera" 34 cm.

Har lånat en bild från FB då det överensstämmer med ett av de bästa och viktigaste råden jag fått i mitt liv. Anammas av mig både på jobbet och hemma och det har gjort stor skillnad till det positiva i mitt liv! Energi och fokus kan läggas där det hör hemma istället. Vi pratade om det igår hur viktigt det är.

Nu ska vi ut i mörkret och hoppas att slippa regnet :-).

Ps. Grattis till Veronica och Maria, kennel Velvet Dandy's vars Affenpinscher leder SKKs tävling om Årets hund alla raser!

Av Annelie Finnebäck - 6 november 2013 19:52

Bättre än så här blir det inte när man fotar med mobilkamera i mörkret. Vad spelar det för roll, det är ju bara en blogg ;-).

Ture, Torsten och Sixten på tidig promenad och sen efter var det dags för Trolla, Vera och Tage :-). Tre och tre på promenad går utmärkt. Tre selen och två koppel. Två selen är fäst i ett tvillingkoppel och påstå vis blir det mindre trassel. Bortser man från mörkret så är det perfekt promenadväder. Nu har vi tänt ljus överallt och hundarna tuggar på tuggben.

Jag har lite kvar att lyssna på "Lyckliga gatan" sen ska det bli "Stenhjärtat", en ny författare för mig.

Sen blir det "Vanmakt", kanonbra författare.

Nej, nu ska det bli lite ost och kex!

Av Annelie Finnebäck - 4 november 2013 19:16

Gogo Dolls Bellini Grigio som min Sixten (CH. Brackets Sixten Redlös) är pappa till ställdes ut i Köping på en inofficiell utställning förra helgen. Av 7 anmälda valpar peppar & salt blev han BIR-VALP och BIG-2 VALP. Bra jobbat Alexandra! Jättekul att få bilder och rapporter! Tack Jannika för bilden! Blir kul att se honom och Love i ringarna nästa år!

Vi säger grattis till Veronica och Maria Borg som med sin affenpinscher Dart i helgen blev BEST IN SHOW-2 på SKKs utställning i Växjö igår med över 3 900 anmälda hundar! Så häftigt!!!

I Örebro har träden klätts med belysning, vackert!

Av Annelie Finnebäck - 3 november 2013 08:01

Igår tände vi ljus här hemma då det inte fanns tid att åka till kyrkogården. Som en vän sa, det funkar det också. En stund till eftertanke.

Jag lyssnar på en ny ljudbok, "Lyckliga gatan" av Liza Marklund. Jag läste 2-3 av hennes bäcker för hundra år sedan och jag gillade dem inte riktigt. Men sen köpte jag några av hennes böcker som ljudböcker och då var de mycket bättre. De två senaste böckerna har jag lyssnat på via Storytel. Igår till långpromenaden hade jag glömt att spara ner boken i offlineläge och täckningen är inte direkt klockren här i Kilsbergen.

Jag har ett tvångssyndrom och det är att jag vill ha likadana regnkappor, koppel, plädar i bilburarna osv :-). Jag får huvudvärk när allt är en salig blandning :-). Jag är säkert inte ensam om det ;-). När jag behövde ett tredje hurtta sele till powerwalken påminde min mamma om att jag faktiskt hade ett tredje. Man blir aldrig för gammal för sin mamma :-). Nej, det är ingen fara att ha sele på sina hundar. Ett sele innebär inte att hundarna ligger på och drar. Har man själv ett midjebälte så funkar det bäst om hundarna går i sele.

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards