Alla inlägg den 8 oktober 2013

Av Annelie Finnebäck - 8 oktober 2013 18:56

Här är gänget som bor hemma hos mig. Världens snällaste och roligaste hundar. Alla har sin egen personlighet och rutiner. Världens mysigaste gäng!

Några journalister på Aftonbladet är oense med varandra och de skriver spaltmeter om det. Frågan är, är det lugnt i Syrien nu, har Republikanerna i USA sagt ja till en budget så vi andra i världen slipper drabbas av deras barnslighet :-). Nä, när det kommer till självkänslor så finns det de med väldigt ömma tår och det måste gå före världsrapportering ;-). För min del räcker det med att läsa rubrikerna och kan konstatera att självinsikt saknas hos mer än en av dem. En av journalisterna har använt offervinkeln i tiotalet år med sig själv som huvudperson men varför leva som man lär :-). Med en värkande handled och en värkande njure får Vera och Torsten trimmas på torsdag istället. Men det är inte synd om någon av oss för det :-).

Av Annelie Finnebäck - 8 oktober 2013 07:30

Fånga dagen är inte helt fel. Läste om Regina Lund i helgen, livet kan vara så grymt! Rätt vad det är så får man leva livet efter sjukhusets behandlingar och allt som det medför sig.

Mobilen kan vara bra till mycket. Men man får väl inte glömma bort att umgås med omgivningen eller sina barns uppväxt :-). Det finns de som totalt fastnat bakom ett tangentbord och där bakom blir inte mycket gjort i livet om man inte är författare så att säga ;-).

Att ha mobil medföljer ett outtalat krav, man ska alltid vara nåbar. Själv förväntar jag mig inte att andra ska vara det men flertalet gånger råkar jag ut för det själv. Främmande människor som ställer det kravet är än mer outgrundligt för mig. Jobbar inte folk? Går inte folk ut med sina hundar? Tränar inte folk med sina hundar? Trimmar inte folk sina hundar? Eller tror folk att man har någon annan som gör allt det här åt en :-). Jag pratar till exempel inte i telefon när jag trimmar och då går ytterligare ett par timmar bort då jag inte är nåbar. Jag har inte gjort någon vetenskaplig studie men jag tycker att folks benägenhet att smsa och mailat minskar och telefonsamtalen ökar. Är det stressen att allt ska gå så fort att man ska ha svar på sin fråga igår att man ringer 20 gånger på tre timmar istället för att skicka ett SMS och de hade fått svar inom en kort stund.

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards