Alla inlägg den 3 oktober 2013

Av Annelie Finnebäck - 3 oktober 2013 20:39

Det börjar bli lite mer färg på baksidan :-).

Sophie bloggade så bra idag om att stötta och hjälpas. Jag håller med till fullo!

I somras visade en av mina vänner hund och hon hade slut på godiset till sin hund och frågade de som stod runt om utanför ringen om någon hade en godisbit över. En var på väg att ge henne en men ångrade sig med motivet att de kanske skulle konkurrera mot varandra sen :-). Annat var det när jag var på SSPKs utställning i Sandviken. Jag hade med godis som inte passade de små :-) och jag hade kunnat få hur många köttbullar som helst av de som skulle ställa ut. Det var ingen som frågade vad jag hade anmält till utan det var självklart att dela med sig. Så mycket måste vi väl tro på våra hundar att det inte avgörs på en köttbulle :-). Frågan är, matar du din hund i ringen eller belönar du den. Jag och mina vänner belönar och är godiset slut så får inte hunden sin belöning men den har ändå presterat. Det är alltså inte köttbullen som är avgörande. Den som matar sin hund har en hund som inte visar sig på bästa sätt. Det är alltså en stor skillnad i att mata och att belöna. Det finns domare som inte vill ha mat/godis i ringen och då är det tufft för mataren.

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards