Alla inlägg den 23 september 2013

Av Annelie Finnebäck - 23 september 2013 20:20

Min nya kärlek är en Ipad mini och är vit såklart :-). Den är helt underbar och väger endast 308 gram. Jag har inte fallit för Ipad tidigare utan har tyckt att de varit klumpiga även om de är nättare än en bärbar dator. Hemma hos Lotta provade jag hennes IPad mini och föll på en gång så nu har jag en själv :-). Det är något helt annat än den vanliga storleken. På kvällen kan jag se på någon playkanal utan linser vilket är ett måste för mig somnar ifrån allt :-). Det är inte så skönt på morgonen om man sovit med linserna på :-).

Jag har trimmat Ture och Vera och på onsdag blir det Torstens tur. Det är så roligt att trimma valparna och se resultatet. Visst tar det tid med en pälsras men trimningen är en del av rasens charm.

Hösten gör sig mer och mer påmind och vi har tänt doftljus. Det är så mysigt!

Av Annelie Finnebäck - 23 september 2013 07:11

Igår kväll var det premiär på svenska/danska serien Bron säsong 2. Jag somnade innan dess :-) men jag började titta imorse via SVT play. Jag vet när jag såg första avsnittet av säsong 1 så tittade jag max en kvart och dissade serien. Men sen var det så många av mina vänner som tyckte serien var bra så jag gav den en chans till. På Netflix kunde jag se hela serien och det är toppen när man själv kan bestämma när man vill titta. Vissa serier gör sig bättre om man får se två avsnitt i en följd. En utveckling jag gillar och i framtiden kommer tv-sändningar vara ett minne blott.

Något jag har svårt för är när nättidningar ersätter artiklar med webb-TV. Jag vill läsa själv istället för att se ett inslag på webb-TV som tar fem gånger längre tid dessutom. Kan ingen journalist skriva längre? Eller har de blivit utbytta? Na.se har tidigare haft en bra länstäckande nättidning men nu är det bara webb-TV inslag så numer är jag inte alls uppdaterad om vad som händer i vårt län. Större nättidningar har både en artikel och webb-TV men det är klart då måste man ha en skrivkunnig person :-).

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards