Alla inlägg den 15 september 2013

Av Annelie Finnebäck - 15 september 2013 21:19

Ja, vart ska jag börja :-). En sak vet jag att jag kommer nog glömma en del för det har varit en roligt och fartfylld helg :-).

I fredags åkte jag och hundarna till Göteborg till "Casa Ling Larsson" med all tänkbar service och gästvänlighet. Vad sägs om specialgjorda köttbullar till hundarna! Mina har aldrig ätit annat än Scans tidigare :-).

På lördagsmorgonen åkte vi till Höganäs till Svenska Schnauzer Pinscherklubbens utställning. Jag skulle jobba som ringsekreterare så jag överlämnade valparna till Veronica och Maria som visade dem i en annan ring. Här ovanför är det en bild på Torsten (Brackets Halla Ballou).

Christina bjöd oss på hemmagjord Ceasar sallad. Hur gott som helst i det varma sommarvädret.

Underbara Inez hjälpte till med att serva hundarna och fota :-).

Pingu var vår maskot :-)

Gimo gick samma dag och där blev Tages dotter Argenta's Mini Eileen med Clura, BIR-valp och kvar i sista utplocket. Släktdragen syns tydligt! I Stockholm är hon junior och det ska bli kul att se henne då. Grattis Boel och Caroline!

Till höger är min lilla prinsessa som är junior till MyDog. Ja, Maria, lite svag för dvärgschnauzer är du allt ;-). Vår danska vänner Helle och Stavros, kennel Mohner's var på plats och det är alltid lika roligt att träffas!

Jag åkte hem på lördagskvällen och såg söndagens BIS-final via webb-TV. Dart, Velvet Dandy's Dartanjang, som är uppfödd och ägs av Veronica och Maria blev BIS-1 i Höganäs i lördags och BIS-1 idag i Sofiero på Sydskånska kennelklubbens utställning. Vilken helg! Inatt kommer de hem och så upp tidigt imorgon bitti för att jobba:-). Glamour glamour :-).

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards