Alla inlägg den 1 september 2013

Av Annelie Finnebäck - 1 september 2013 07:10

Ture (Brackets Kiviga Kruse) en helmysig liten kille. Följsam som en hund är ett uttryck som passar på Ture :-). Det är ett uttryck som är positivt när det handlar om en hund men inte när det handlar om människor :-). Ni som fogligt och okritiskt lyssnar på andra och hoppar så fort de knäpper med sina fingrar, vilket typ av ben slänger de till er som belöning?

K-special på SVT är ett av mina favoritprogram och det finns ett helt arkiv på play :-). Det senaste programmet handlar om modernistiska hus, jag säger bara wow! Jag gillar när folk är modiga och följa sitt inre och inte automatiskt lommar efter den stora massan.

Snart börjar ytterligare en serie som tillhör mina favoriter. Det här blir tredje säsongen och vi får se om de kan hålla måttet. Oftast är en serie som bäst första och andra säsongen och sen påbörjas en konstgjord andning. Ture blood var som bäst första och andra säsongen nu vet jag inte riktigt vad jag ska säga om serien.

Idag vaknade vi tidigt så Tage är nytrimmad :-). Vi har lite på agendan idag så det passade bra att vakna tidigare än vanligt. Snart ska det bli promenad. Det har regnat hela natten så luften är bara så frisk som den bara kan bli.

Grattis Maria Stelin som vann öppen klassen med sin egenuppfödda svarta hane på EDS igår och med cert!

"Antingen tar du itu med verkligheten, eller så kan du vara säker på att verkligheten kommer att ta itu med dig." /Alex Haley

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards