Alla inlägg den 19 augusti 2013

Av Annelie Finnebäck - 19 augusti 2013 07:16

Härligt med måndag och ha en ny vecka framför sig! Jag hoppas dock på en smärtfri vecka men det är inget som ska få styra in mina tankar på negativa vägar.

Jag skäms inte för att säga att jag har balans i livet och mår bra av det. När en anhörig till mig gick bort för några år sedan hade jag inte balans av naturliga skäl men det den händelsen hjälper mig att ha perspektiv när saker och ting händer.

Man kan börja med att inte ta sig själv på så stort allvar. En del är så otroligt lättkränkta. Är det ett resultat av vårt I-land. Man har tid och råd att sätta sitt eget jag i centrum hela tiden. De lättkränkta kan läsa samma text som du och jag men tolkar det helt annorlunda. Man behöver inte utnämna sig till huvudrollsinnehavare i allt man läser och ser ;-). Prova en dag ska ni få se men det är klart för en del blir det ingen uppmärksamhet för alls ;-).

Det viktigaste är att inte låta någon begränsa dig, få göra dig liten eller till och med så du försöker göra dig osynlig. Du förstår, dessa människor kan du aldrig göra nöjda. Ta plats och var dig själv! Mår du bra så våga säg det högt. Det kan inte bara vara när man mår dåligt som man får ventilera det med hela världen. Har ni inte läst Mia Törnbloms böcker så gör det!

Grattis kennel Velvet Dandy's till BIS-2 i Norrköping (bilden är lånad från FB och är då Dart vinner grupp 2) och till kennel Fixus som blev BIS-3 i Eskilstuna!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards