Alla inlägg den 11 augusti 2013

Av Annelie Finnebäck - 11 augusti 2013 22:59

Det har varit hund på alla möjliga sätt och vis i helgen :-). Idag var det styrelsemöte med specialklubben i Södertälje. Det blev lite hundrastning på Södertälje Syd i väntan på vänner från specialklubben som skulle komma med tåg. När alla var upphämtade så styrde vi kosan till Södertälje BK. Sen hem och långpromenad för att åka till ÖLKKs klubbhus och fixa med efterjobb från utställningen.

Här är bild på en av produkterna jag köpte från 4dog.se :-). Hagen är 71 cm hög och 117 cm i diametern. Förra helgen då vi var i Svenstavik fick mina valpar låna en hage i canvas av Veronica.

Jag hade packat med kompostgaller men de väger lite mer och tar mer plats. Jag tänkte att mina valpar kommer säkert få rakt igen nätet men de gjorde dem inte. Så nu har vi köpt en egen hage men en storlek högre. Veronicas var 58 cm hög och 125 cm i diametern och är från lsprodukter.se. Denna typ av hage är perfekt att ha med på utställning. Den väger nästan ingenting. Finns botten och tak med till hagen också.

Av Annelie Finnebäck - 11 augusti 2013 07:13

Dart sover på sin vinst :-).

Har ni möjlighet att hjälpa till på utställning så gör det! Det är jättekul! Varje år kommer vi på något som vi vill förbättra/utveckla. Det är en perfekt hjärngympa för mig och mina klubbkamrater :-).

Nytt för i år var bland annat förköp av kataloger/parkeringsavgift, att vi kunde ta betalt med kort där vi säljer våra rosetter och så stora mattor i finalringen som matchade i färg med varje prisplacering. Och jag får inte glömma dukarna i finalringen och sekretariatet. Det är viktigt att påminna alla om på vilken klubbs utstställning de deltar ;-). Bra jobbat av alla som fixat allt detta! I veckan fick jag och J en idé men det får vänta till 2014. Små små detaljer kan man nörda in på men det absolut viktigaste är trevliga funktionärer.

Tidigare år har jag jobbat i info på ÖLKKs utställning i Askersund men numer är det bestyrelsen och sekretariatet som gäller. Det är kul att få tillämpa sina ringsekreterarkunskaper. I veckan väntar "lite" efterarbete ;-).

Samtidigt som arbetet med Askersund pågår så toppar vi med att ha en inofficiell utställning 31/8 :-).

Jag beställde varor till hundarna i veckan på 4dog.se som jag hämtade ut igår på plats på utställningen. Jag som alltid annars är Häromi trogen. Men dessa varor fanns inte hos dem. Annars har Häromi verkligen allt! Det kommer bilder ikväll.

Grattis alls mina vänner som ställde ut igår! Några av oss kramades men några av er missade jag men det blir fler tillfällen!

Det är perfekt att blogga från min Iphone. Tar 5 minuter och man kan blogga utan att vara bunden till en dator.

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards