Alla inlägg den 12 juni 2013

Av Annelie Finnebäck - 12 juni 2013 21:24

Här är fem av mina hjärtan men alla bor inte hemma. Tage, Trolla och Sixten bor hemma hos mig medan Tore och Strula bor hos fodervärdar och har det jättebra!

Idag trimmade jag en bror till Sixten, Brackets Civil Olydnad "Hilding". Eller trimmade och trimmade :-). Han var redan trimmad när han kom, av sin husse. Var bara att fixa lite övergångar och linjer. Hilding var jättefin och det var första gången hand husse trimmade en hund. Stort A i betyg. Hilding har samma härliga sträva päls och färg som Sixten.

Några av mina vänner brukar alltid säga att man måste avla på pälsar som valpköparna klarar av att trimma och ullkamma. Funktionella pälsar är en trimmares dröm, i alla fall min :-).

Valparna ska rastas en sista gång efter kl 22 och sen är det vågrätt läge som gäller för mig :-).

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards