Alla inlägg under maj 2013

Av Annelie Finnebäck - 3 maj 2013 17:16

Det är en väns mantra; "Man måste äta så man får energi". Så rätt så och det gjorde vi igår kväll :-). Den första bilden är något med lax och Wasabi från Maria Borg. Det var riktigt gott och fick alla att piggna till :-).

Valparna älskar verkligen att vara utomhus! En favorit är att leka följa John med de vuxna hundarna.

Av Annelie Finnebäck - 3 maj 2013 08:03

Här är bilder på Läskedrycks-kullen när de är 6 veckor.

Bild 1 röd tik
Bild 2 gul tik
Bild 3 blå hane
Bild 4 grön hane

Igår åkte vi till Västerås allihop och trimmade, skrattade, fikade och fotade valpar :-). Valparna älskar att åka bil. De har de gjort från första stund.

Det finns eventuellt en tik att tinga.

Av Annelie Finnebäck - 1 maj 2013 20:01

Ryggen satte stopp för dagens planer. Typiskt, men men ikväll känns den iaf bättre.

Vi har varit utomhus hela dagen. Jag har varit inpackad i filtar och haft fötterna högt medan valparna varit snälla och hållit sig omkring mig.

Ryggen är övergående så jag ska inte gnälla. Tror det beror på busken som jag håller på att få bort ur min trädgård. Som sagt jag vill inte gnälla. Rätt vad det är så blir det en blogg om krämpor, ve och fasa :-). Visst kan man få ha negativa tankar men det blir problem när det endast fokuseras på dessa och det positiva hamnar i skymundan.

Valparna är hur mysiga som helst! de viftar på sina svansar när de står på trimbordet. Den blå hanen till och med viftar på svansen när han trimmas :-).


Av Annelie Finnebäck - 1 maj 2013 19:59

Ryggen satte stopp för dagens planer. Typiskt, men men ikväll känns den iaf bättre.

Vi har varit utomhus hela dagen. Jag har varit inpackad i filtar och haft fötterna högt medan valparna varit snälla och hållit sig omkring mig.

Ryggen är övergående så jag ska inte gnälla. Tror det beror på busken som jag håller på att få bort ur min trädgård. Som sagt jag vill inte gnälla. Rätt vad det är så blir det en blogg om krämpor, ve och fasa :-). Visst kan man få ha negativa tankar men det blir problem när det endast fokuseras på dessa och det positiva hamnar i skymundan.

Valparna är hur mysiga som helst! de viftar på sina svansar när de står på trimbordet. Den blå hanen till och med viftar på svansen när han trimmas :-).


Av Annelie Finnebäck - 1 maj 2013 06:13

Den här ringträningen ska jag åka med mina små till när de blivit fyra månader :-). Visst, det är inte nästgårds men jag är övertygad om att det är värt ett besök! Jag gillar företagsamma människor och det är Emily och hon är dessutom duktig. En bra kombination eller hur :-).

Igår såg jag en bild på en Tage-son. Vilket huvud den valpen hade. Ett riktigt schnauzerhuvud!

Idag blir det lite utflykter här och var. Valparna gillar att åka bil och med sig har de sin mamma och resten av gänget.

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards