Alla inlägg under maj 2013

Av Annelie Finnebäck - 9 maj 2013 17:56


Röd tik "Hicka" och gul tik "Vera"  


Flera bilder försvann från förra inlägget så vi provar igen :-).


Torsten




Ture (blå hane) och Torsten (grön hane)


 

Gul tik


  
Röd tik


Ture


 Sixten och Ture 


Ture    

Av Annelie Finnebäck - 9 maj 2013 13:22


Det finns valpar att tinga efter min Tage och min Sixten. Ni hittar mer info på min hemsida brackets.se och "Valpar".


Sixten är trimmad och nybadad. Även de andra har fått göra ett besök i babybadkaret. Solen gömmer sig bakom molnen men det är varmt i luften.


Valparna leker för fullt och njuter av att vara med och få vara lösa i trädgården. I eftermiddag ska de få lite pälsvård.


Jag måste lyssna klart på nuvarande ljudbok så jag kan lyssna på en ny ljudbok som handlar om psykopaternas psykopat - Christian Silverbielke :-).


Får se om det blir Bauhaus till helgen. Har hittat insynsskydd/vindskydd som jag vill ha.



Av Annelie Finnebäck - 8 maj 2013 19:25

Valparna i Läskedrycks-kullen är 7 veckor idag! Det är bara en i kullen som ska säljas och hon flyttar först i slutet av juni. De är så harmoniska och behagliga. Hanarna har jag inte bestämt mig för vilken än så båda bor kvar lite till. Det finns 7-veckors bilder på valparna på min hemsida brackets.se

En valpköpare var här i eftermiddags och vi fixade till pälsen på hennes hund. Valparna tycker det är kul med besök och tror att alla är här för deras skull :-).

Varför tror många som är intresserade av dvärgschnauzer att man ska få välja valp? Är det vanligt att man får göra det? Jag känner ingen som föder upp hund som låter valpköparen välja den som de tycker är sötast eller charmigast. Jag kanske har missat något?

Däremot vet många valpköpare att de ska välja den valp som är mest framåt. Vem är mest framåt i kullen? Den som är klarvaken när familjen kommer för att den varit uppe en stund. Eller den som vaknade till precis när besöket kom. Kan valpköparen avgöra det på 5 minuter eller kan uppfödaren göra det som lever med valparna i flera veckor. Varför ska man ha den som är mest framåt? Klarar man av det. Vad ska man ha sin hund till?

Den här kullen jag har nu så sover alla samtidigt och är vakna samtidigt. Däremot punkbandskullen som var 8 valpar. De delade upp sig i två grupper. En grupp som sov med den andra gruppen lekte för fullt. Här blev det tydligt när man fick besök. Den valpen är mer framåt. Ja, för er valp vaknade för 30 sekunder sedan. Inte är vi själva klarvakna på 30 sekunder :-).

Det var många som ville ha Sixten när han var valp. Visst en duracellkanin är söt som valp men inte som en 1-åring. När han passerade 2-års strecket blev han lugnare och tycker någon att det är mycket fart på honom fortfarande så kan ni föreställa er honom som valp :-). Han är genomsnäll och leker lugnt och sansat med valparna. Det är riktig hjärngympa för honom :-). Han snarkar gott på kvällarna :-).

Nej, nu ska vi valpmysa lite. Jag fick bära in dem när det började ösregna för valparna brydde sig inte utan ville fortsätta leka utomhus.


Av Annelie Finnebäck - 7 maj 2013 20:37

Det har vimlat av valpar idag :-). Alexandra, kennel Gigo Dolls var och hälsade på hos oss med sina valpar som är efter min Sixten (CH. Brackets Sixten Redlös). Jättefina och uttrycken var verkligen från Sixten :-). Det finns hanar att tinga ur denna kull. Bilden på valpen är från denna.

Frida (kennel La Leia's) och Jannika var här också. Vi har grillat och schnauzrat till max. Frida är ägare och uppfödare till Bailey som är pappa till min Läskedrycks-kull. En dag fylld med positiv energi!

Valparna tyckte det var kul att träffas. Alexandras kull är 2 dagar äldre än min så de lekte bra tillsammans.

Vädret visade sig från sin bästa sida och likaså min Webergrill :-).

Ps. Dressingen var underbart god till grillat!

Av Annelie Finnebäck - 6 maj 2013 20:37

Morgonen började som morgnarna här brukar börja :-) med att rasta fyra valpar. Jag ogillar kiss och bajs i valplådan så det är bara att hoppa upp ur sängen :-). Jag uppskattar verkligen min nya altandörr som går att öppna och stänga normalt :-). Blir lite mer praktiskt så :-).

Bilden är på Vera, söt som socker :-). Valparna har ett roligt äventyr framför sig imorgon :-).

Av Annelie Finnebäck - 5 maj 2013 18:31

Söt som socker skrev en vän om Vera som den gula tiken kallas :-).

Vi har verkligen njutit av dagen som bjudit på ett fantastiskt väder! Vi har varit utomhus sedan imorse.

Nu har vi grejat och fixat så inga valpar kan krypa in under trimhuset. Det finns huggormar i skogen och jag vill inte ha vare sig valpar eller de andra hundarna under trimhuset.

Jag har planerat för insynsskydd som också ska fungera som lite vindskydd på baksidan. Även planerat för staket runt soptunnorna. Lilla minsta vindpust så ligger soptunnorna som käglor på vägen. Ser snyggare ut med något runt om.

Av Annelie Finnebäck - 5 maj 2013 07:06

Av alla anmälda hundar igår var det 36 som fick HP. Det var många fina och välpresenterade hundar på cupen. Med pälshundar kommer det arbete och det kräver disciplin och vilja. Som en av mina vänner alltid säger, spelar ingen roll hur duktig du är att trimma om du inte trimmar. Spelar ingen roll hur bra pälsarna är, hundarna måste trimmas.

"Styrka är en fråga om att bestämma sig." / John Beecher

Det var kul med cupen igår men idag blir det bara valpsnus :-). Bilden är på den gula tiken.

Den andra bilden är på mitt senaste fynd från Tradera. Perfekt till necessären. Biotherm är ett klart favoritmärke!

Av Annelie Finnebäck - 4 maj 2013 18:26

   SE UCH Brackets Sixten Redlös "Sixten"


Nu är vi hemma från cupen 2013 och resultat för Sixten finns på hemsidan. Grattis säger vi till Kennel Fixus som vann BIS-1 med sin svart/silver hane, till Christina Ling Larsson som blev BIS-1 Veteran med sin svarta Fixus-hane och till Kennel Mac Link's som blev BIS-1 Valp!


   

Vinterjackan och vantarna var med idag till cupen i Degernäs men vi dessa plagg behövdes aldrig. Det var perfekt utställningsväder för hundarna. Cupen är alltid trevlig, det är lugnt och avspänt och man hinner titta på de andra färgerna och prata med andra. Dagen avslutade vi med god mat tillsammans med vänner, TACK!


 

En promenad ska det bli i halv storm och sen en SPA-kväll med film!



Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards