Alla inlägg den 28 maj 2013

Av Annelie Finnebäck - 28 maj 2013 20:56

Brackets Kiviga Kruse "Tore" (blå) och Brackets Halla Ballou "Torsten" (grön) och deras två systrar blir 10 veckor imorgon.

Tiden går så snabbt! Valparna hänger med på det mesta. Går i koppel som om de aldrig gjort annat och älskar att åka bil. Social träning tar sin tid och jag har gjort scheman för smådogsen :-). Därför känns det extra skönt att jag strukturerat upp i mitt liv med en bortakväll i veckan.

Sen ska tre av fyra valpar utställningstrimmas. en tik flyttar till Norge efter midsommar och en tik blir kvar antingen hos fodervärd eller hos mig. Hanarna har jag inte bestämt mig för vem än :-). Så tre ska anmälas till Svenstavik. Schnauzerviruset är obotligt :-). Men jag är övertygad om att man kan få schnauzermotiv på tvångströjan sen när man väl blir inlagd :-).

Jag skulle varit på föreläsning om att leva med hund i vargrevir ikväll men jag är rejält trött efter min förkylning som inte riktigt gått ur kroppen. Jag valde att vara hemma och vila mig istället. Det blir fler tillfällen att lyssna på Tobias Gustavsson.

I helgen blir det utställning lördag och söndag, ska bli trevligt att träffa alla! Imorgon blir det utställningsputs på Sixten.

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards