Alla inlägg den 19 maj 2013

Av Annelie Finnebäck - 19 maj 2013 10:24

   Brackets Tant Strul "Strula"


Igår flyttade Strula (Bracktes Tant Strul) till sin nya fodervärdsfamilj och det är tomt här hemma utan henne. Jag hoppas att det kommer att fungera och att de trivs tillsammans. Strula älskar människor och är väldigt kärvänlig och älskar att få hänga med på allt. Hon bor inte så lång bort och vi kommer att träffas var 8-10 vecka för trimning :-). Strula har varit på foder tidigare men bott hemma hos mig sedan juli förra året och det är först nu jag känt att det är rätt familj så vi håller tummarna.



älskar pelargoner  


Igår kväll låg vi på altanen nerbäddade i filtar och tittade på ESC. Tage och Trolla i varsin korg med varsin valp och jag Sixten på filtar med varsin valp. Himla mysigt och vi njuter så länge det är mygg- och knottfritt :-). Jag har tänkt att köpa något som håller mygg borta på en yta av 20 kvm. Kommer inte ihåg vad det heter men vi får testa och se om det fungerar.


 


Jag tittade på ESC mest för att jag gillar Petra Meade och för att Sverige var värdland.  

Visst är det lätt att sitta hemma och gnälla men vem av er hade gjort det lika bra som Petra eller bättre. Sen är inte flera timmars show perfekt. Varför ska allt vara så perfekt. Det blir ju även överkurs att få till något perfekt då det ligger i betraktarens öga :-). Blev lite orolig där ett tag när Greklands svar på Sean Banan började få höga poäng. Herregud, hur skulle Grekiskt TV haft råd :-).



Brackets Vira Blåtira "Vera" (gul tik)  


Tage och Sixten ska snart få gå ett varsitt spår. Även de stora killarna måste ju få uppmärksamhet och hjärngympa trots valpar här hemma :-). Valparna ska få prova på när de blivit 12 veckor.

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards