Alla inlägg den 18 maj 2013

Av Annelie Finnebäck - 18 maj 2013 15:27

Regnet öser ner men det är mysigt! Det är förmodligen mitt fel att det regnar, he he he. I förmiddags tvättade jag fasaden på trimhuset för att imorgon måla det gula mörkgrått. Det vita ska först skrapas innan det får ny vit färg. Det var säkert en och annan spindel som drunknade i samband med tvätten :-).

Jag ser det positiva istället och väljer att tvätta fasaden imorgon på vedboden och sen när vädret tillåter så är det bara att måla :-).

Valparna vägrar att gå in trots regnet utan har kurat ihop sig på en pläd under en buske som fungerar som koja samt i en kattbox.

Av Annelie Finnebäck - 18 maj 2013 15:21

Här kommer bilderna på Sixtens (CH. Brackets Sixten Redlös) barn hos kennel Gogo Dolls som vi tog hemma hos mig när valparna bar 7 veckor och Alexandra var på besök.

Visst är det roligt att få följa sina hanhundars avkommor. Lika roligt som om det vore valpar som jag själv fött.

Mina hanhundar hade inte blivit tillfrågade om parningar om de inte hade varit mentalbeskrivna och utställningsmeriterade av mig. Det till att de är trevliga och sociala vilket är grundläggande för en dvärgschnauzer.

Titlarna ärvs inte ner till valparna men det gör exteriör och mentalitet. Sen är det uppfödaren och eller valpköparen som bestämmer ambitionsnivån för fortsättningen. Kombinationen tar jag inte åt mig äran för. Det jag bidragit med är att jag sagt ja till avel förutom att jag trimmat och kuskat land och rike runt :-). Exempelvis har jag ställt ut Tage (CH Kaspelix Kompis Tage) officiellt 77 gånger och han är både nordisk och internationell champion. Tage älskar utställning och han är världens roligaste att visa och ska ut i ringarna igen.

Jag bistår gärna med trimtips och råd till mina hanars avkommor om någon frågar och jag kommer glädjas med uppfödaren allt eftersom valparna växer upp.

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards