Alla inlägg den 10 maj 2013

Av Annelie Finnebäck - 10 maj 2013 17:48

Valparna leker för fullt och jag lyssnar på en ny ljudbok i min IPhone via Storytel. En finess med Storytel är att man kan ladda ner ljudböckerna offline och så kan man lyssna utan Internet när man reser utanför Sveriges gränser.

Nu ska det bli lite fruktsallad :-).

Av Annelie Finnebäck - 10 maj 2013 07:32

En vän på FB skrev så klokt imorse att hon var trött på allt gnäll.

Jag läste Maria Skäringers artikel i Expressen och jag håller med henne också. Det är en av anledningarna till att jag läser Magdalena Graafs blogg. Den känns helt enkelt inte som en blogg där fasaden ska hållas uppe till varje pris.

Det är helt ok att ha en dålig dag utan någon egentlig anledning. Kanske är det hormoner som spökar. Självklart mår människor dåligt som genomgår en skilsmässa oavsett vem som tog steget, eller om man drabbats av sjukdom, antingen en själv eller någon i ens närhet.

Det är helt ok att må dåligt 365 dagar om året utan skilsmässor mm. Landet är fritt men aldrig någonsin tänker jag känna mig skyldig för att jag mår bra majoriteten av årets dagar. Välja glädje kan man inte göra om man lider av depressioner eller om något hänt i ens liv. Det får inte bli något fult över att må bra. Att hitta till att må bra är inte alltid en enkel resa. Läs Agneta Sjödins böcker. En kvinna som man trodde hade allt. Provoceras man av människor som mår bra, plocka bort fem från FB, läs inte deras bloggar mm. Det valet är ditt eget!

Som jag skrivit tidigare så kommer inte skriva om det mest ytliga och inte det mest privata. Imorgon kommer familjen och vi ska grilla och umgås och må bra!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards