Alla inlägg den 28 april 2013

Av Annelie Finnebäck - 28 april 2013 18:15

Visst är det skönt att slita som ett djur och sen få duscha, tända ljus och bara vara :-). Just nu bloggar jag men ska snart bara vara :-). Temat den här helgen har varit trädgården och hantverkare men det sistnämnda har vi bokade vi igår när vi såg att solen skulle skina hela helgen. Det hade varit helgerån att vara inomhus.

Nu har vi tis att elda upp vill jag lova :-). Trädgården på baksidan är i två nivåer. I slänten till den nedre nivån växer en buske från helvetet. Nej, jag överdriver inte det minsta :-). Jag har klippt både med min elektriska häcksax och med den den traditionella som tar lite grövre stammar och börjar skymta marken. Min tanke är att klippa bort allt så jag kan gräva upp rötterna.

Nu är frågan, vad ska jag ha där istället. Det kanske är en yta på 3 x 3 meter. Jag vill bara påminna om att jag har Dvärgschnauzer :-). Då kanske alla förstår att det måste vara lite praktiskt. Det vill säga, vi kommer inte att satsa på en dyr rosrabatt :-). Jord och regn = leriga tassar. Jag tar emot alla förslag och nej jag tänker inte asfaltera :-).

Valparna har varit med ute hela dagen. De tultar runt för fullt :-).

Av Annelie Finnebäck - 28 april 2013 08:28

Igår var det full fart och jag har inte hunnit lägga upp bilder på min kamera-kull som fyllde 5 år igår. Men det kommer.

Igår blev det ett trevligt avbrott då några vänner tittade förbi med fika :-). Det blev givetvis lite valpmys också :-).

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards