Alla inlägg den 18 april 2013

Av Annelie Finnebäck - 18 april 2013 18:33

Bild på en mina härliga valpar! Pälsarna är trimbara så då förstår ni vad jag snart kommer att göra :-). En kompis till mig säger att man måste föda upp hundar med pälsar som valpköparna klarar av. Hon har en stor poäng i det. Sen kräver alla pälsar ett underhåll av sin ägare genom ullkamning, borstning och kamning samt plocka hår i öronen och klippa klorna.

Ett tips är att aldrig fråga hunden om det är ok. Tro heller inte att hunden blir ledsen eller tjurig på dig efter att du haft pälsvård utan att be hunden om lov. Hunden älskar alla till döds som ger den mat, kärlek och promenader. Om hunden där emellan får "utstå" att få öronen fri från päls kommer den att överleva. Det är däremot synd om hundar med öroninflammationer för att ägaren "bett om lov" och därför låtit bli.

Sen är man inte exemplarisk som hundägare. Man är inte perfekt i övriga livet heller.

Här är ljudboken jag lyssnar på via storytel. Vissa böcker skulle jag aldrig köpa för jag skulle inte ha motivation att läsa dem. Däremot att lyssna går mycket bättre och ibland blir det till bokens fördel. Uppläsaren betyder väldigt mycket.

Av Annelie Finnebäck - 18 april 2013 10:35

Jag trodde jag sålt av alla mina ljudböcker men hittade några till i mitt trimhus :-). Jag säljer dem för 50 kr/st. Jag kommer vara på ÖBK imorgon och jag kan även ta med dem till cupen i Degerfors. Hör av er om ni är intresserade!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards