Alla inlägg den 10 april 2013

Av Annelie Finnebäck - 10 april 2013 16:39

Här hemma har det snöat litegrann. Men vips så kommer våren vara här. Valparna är idag tre veckor men 3-veckorsbilderna tar jag imorgon. Jag har haft migrän så huvudet är inte riktigt med än.

Valparna är avmaskade och det gick hur smidigt som helst. En gång var jag hundvakt åt en Schnauzerkull och skulle avmaska dem. Tröjan jag hade på mig var bara att slänga i tvätten :-). Hela jag var full med avmaskningspasta. Men numer har vi fått in tekniken och det blir inget kladd eller spill :-).

Våren får inte dröja alltför länge. Jag börjar låta valparna göra ifrån sig ute från fyra veckor. Det är skönare med gräs än snö under tassarna. Valparna fattar snabbt att man gör ifrån sig ute. De kan inte fysiskt hålla sig men är man med och lyfter ut dem på gräsmattan efter att de har lekt, ätit eller sovit så blir det rent och snyggt inne.

Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards