Alla inlägg den 8 januari 2013

Av Annelie Finnebäck - 8 januari 2013 17:48


Göteborg  


I fredags åkte vi till Göteborg för utställning i två dagar på MyDog. Jag föredrar utomhusutställningar framför utställningar inomhus. Men som någon sa i helgen, det är inget kul att vara ute när det regnar och jag håller med, det finns fördelar :-). Men det känns friare för hundarna utomhus på något vis, bättre rastningsmöjligheter mm. I år ville jag inte välja bort Göteborg eftersom Sixten (Brackets Sixten Redlös) stod för sitt championat.



vi köpte givetvis tuggben till hundarna (och som inte fastnar i skägget) från hundgott.se  


Jag kommer att åka fler gånger till MyDog! Det var mycket välordnat av arrangörerna och smidigt att parkera bilen i parkeringshuset och sen bara en kortare transportsträcka så var man på plats vid utställningsringen. Vi hade turen att vara på våningsplan 2 och där var det luftigare mellan ringarna och lägre ljudnivå jämfört med första våningsplanet. Det jag saknade var möjligheten att köpa en ordentlig lunch. Det hade Christina Ling Larsson, välplanerad som vanligt, löst genom att köpa med en stor paj som gänget runt om bjöds på. Tack Christina!


 


När vi kom fram till Göteborg på fredagen så installerade vi oss och sedan gick vi ut ett gäng och åt en god middag på en italiensk restaurang. Det är det bästa när man har en guide som kan lotsa till en bra restaurang så man slipper turistfällorna. Tack alla för en bra början på bra helg! Middagen på lördagskvällen bestod av fläskfilé som var supergod men jag var så hungrig att jag glömde att fota :-).



Sixten 6,5 vecka  


Sixten föddes 4 januari 2011 och var ett yrväder redan i valplådan :-). I mitt hjärta hade jag bestämt tidigt att han skulle få stanna hemma hos oss.


Sixten 4 månader och 2 dagar  


4 månader och 2 dagar gjorde han utställningsdebut på Dvärgschnauzercupen 2011 för domare Jeanett Lemmeke och han blev BEST IN SHOW-2 VALP med följande kritik:


”Mycket lovande babyhane. Härligt temp. och attityd på en så liten herre.
Bra huvud, mörka mandelformade ögon. Något stora tunga öron.
tilllräcklig lång hals, markerad manke, stark rygg, bra kors.
Väl ansatt svans. Bra bröstdjup, fina vinklar.
Något gul i färgen. Välvisad och presenterad.”


Sixten 2 år och 2 dagar  

 

I söndags var Sixten 2 år och 2 dagar och vann cert och kvalificerade sig för sitt svenska championat för domare Ole Staunskjaer från Danmark som hade 44 peppar/salt anmälda i rasen! Vi är så glada över SE UCH Brackets Sixten Redlös! Tack för alla gratulationer!


  


   
Sixten med trimväskan "Bengt"  


Jag kan varmt rekommendera trimväskan Bengt! Den var helt perfekt i helgen och uppfyllde mina krav och mer därtill! Jag är stenbock och älskar struktur och det är lätt att hålla ordning i väskan. Kul att träffa alla vänner igen och det var verkligen en toppenhelg!


Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 8 januari 2013 08:28

Ikväll kommer det en blogg om helgens som var :-). Jag var dödligt trött i söndagskväll när vi kom hem så jag satsade på att uppdatera min hemsida istället för att blogga. Bilden är på Sixten. Huvudet blev lite suddigt när jag fotade med min IPhone :-).

Igår kväll var det kursstart för ÖLKKs delkurs Valpning & parning. Det var första gången vi hade kurs i vårt nya klubbhus. Det var så skönt att kliva in en timme innan kursstart för att fixa med det praktiska och det var helt tyst och lugnt.

Anna Arvill är kursledare och till vardags är hon veterinär. Hon är väldigt bra kursledare, lugn, pedagogisk och kunnig. Jag gick kursen i Stockholm 2006 och man lär sig hela tiden nya saker. Det är en stor del av charmen i uppfödning, man blir aldrig fullärd.

Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards