Alla inlägg under oktober 2012

Av Annelie Finnebäck - 3 oktober 2012 20:35

Underbara Virus (Mohner's Circus Virus) har varit hemma här för trimning. Hon bor sedan ett par månader hos min mamma. Där lever hon prinsessliv och vi träffar henne titt som tätt.

Virus blev så glad när vi möttes men hon blev ännu gladare när min mamma hämtade henne :-). Nytrimmad och nybadad följde Virus glatt med mamma. Vilken päls Virus har, helt underbar att trimma. Dagens bildcollage är på Virus när hon var 1 år gammal åkandes motorbåt.

Av mamma fick jag presenterna på bilden som tack för hjälpen. Doftljusen doftar svagt av rosor. Ingen dum kontrast till höstvädret utanför.

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 3 oktober 2012 00:12

18 oktober fyller min älskade Tage 5 år! Dagens bildcollage är från han var en liten valp. Vilken glädje han har bjudit på sen han flyttade hem till oss dan före julafton 2008. Med en liten valp så kändes det inte lockande att fira jul hos familjen utan vi valde att vara hemma. Under julhelgen sträcktittade vi på Dexter och tränade på rumsrenhet. Rumsrenheten snappar dvärgarna upp snabbt. Om någon missat vad Tage heter :-) så heter han C.I.B NORD UCH Kaspelix Kompis Tage.


Tage gillar när vi har valpar hemma. Jag vet inte hur det går det till men alla tuggben och leksaker råkar bara samlas ihop under honom och så låtsas han som om det regnar :-). Helt enkelt världens bästa Tage!


Jag går alltid mina egna vägar och lyssnar på mindre än en handfull människors råd. När jag skulle köpa Tage så sa några men samla inte på dig hanhundar, vad ska du med en hane till, ska du inte importera en hane istället...osv.


Nej, jag gick min egen väg för jag kände till hans stamtavla och hade träffat flera av hans släktingar vilket är en ynnest. Jag var övertygad om att det skulle bli bra och det blev det också. Jag ville ha en utställningshund och det fick jag med råge. Det är det jag menar, att man måste själv känna efter vad man vill och inte gå efter vad andra människor tycker. Vem vet mer om vad du vill än du själv.


Spydiga kommentarer får alla vi som har fina hundar motta men vem bryr sig. Finast är Tage på insidan och det säger en hel del om honom. jag är helt partisk men det är ju en av fördelarna med att ha en blogg :-).


Nästa år ser vi fram emot hans barnbarn här hemma efter Brackets Åsikt Utan Insikt "Trolla" och CH. Myltans Zuki Jaki "AK".


Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 2 oktober 2012 07:47

Jag är fylld med positiv energi! Jag har tänkt och klurat på en sak i några dagar och så utan att veta om det så har någon annan tänkt i liknande banor. Det kan nog bli något bra av det.

Jag ser fram emot 9/10 då Örebro läns kennelklubb anordnar en föreläsning av Tobias Gustavsson "Den viktiga leken". Du kan läsa mer om föreläsningen här:

http://www.olkk.se/forelasningar/forelasningar.php

Ps. Bildcollaget är på Tage hemma hos Veronica 25 april 2008.

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 1 oktober 2012 17:05

Bilden är på dagens lunch. Så är det att ha en blogg. Man får lägga upp bilder på det som är ointressant :-).

Nä, vi skulle nog inte leka på samma villkor för jag har inte fått någon kommentar med namn :-). Varför vågar man inte stå för sina åsikter? Att man skriver elakheter det förstår jag grundar sig på bitterhet och avundsjuka på oss andra men anonymiteten förstår jag mig inte på.

På onsdag kommer Virus hem för trimning. Underbara Virus, bättre hund kan man inte ha. Hon bor numera hos min mamma och har det hur bra som helst.

Bur eller bilbälte till hunden i bilen? Jag får frågan emellanåt och själv har jag bara använt bur. Jag har valpköpare som har köpt ett sele som man sätter i bilbältet och de är nöjda och tycker det fungerar bra.

Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards