Alla inlägg den 28 september 2012

Av Annelie Finnebäck - 28 september 2012 23:00

Som en vän skrev i en kommentar på FB :-). Stunden av ineffektivitet kan leda till effektivitet :-). Så rätt så! Nu är Sixten och Strula badade och fönade. Jag är så pigg så det känns som jag kommer kunna vara vaken hela natten :-).

Nästa år ska Strula (Brackets Tant Strul) få en ny fodervärdsfamilj. Hon kom hem till oss igen i somras och hon gick rakt in i hjärtat. Jag ville leva tillsammans med henne en period för att lära känna henne igen och hon är en underbar hund. Älskvärd och kelig.

Jag har sedan första början av min uppfödning bestämt mig för en sak - att inte ha för många hundar hemma.

Jag har både läst och hört spydiga/elaka kommentarer som andra råkat ut för när de placerat ut hundar. Varför ska man ska stå till svars och inför vem? Ett beslut som är för hundens bästa fattar jag och inte någon annan. Vem som ska gå avel beslutar jag och ingen annan osv.

Strula ska först med på utställningar innan hon flyttar till sin nya familj. Den nya familjen vet jag inte än vem det blir. Men det ska vara någon som har referenser.

Strula är en lätt hund att ha men jag är inte intresserad av fodervärdar som inte förstår vilket förtroende dem får. En foderhund kan aldrig ersättas i pengar för en uppfödare utan för oss är blodlinjerna viktigare. Fodervärden ska bo i Örebro eller inom 5 mils radie.

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 28 september 2012 20:03

Ja, det är frågan när man somnar sent på eftermiddagen och vaknar ca 1840 :-). Ingen trimning eller badning blev det men det hinns i helgen. Om planerna går som beräknat så blir det några mil i bilen denna helg också.

Jag har tänkt på tema och namn till vårens valpkull men det finns lite tid kvar för att klura mer på det :-).

Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards