Alla inlägg den 17 september 2012

Av Annelie Finnebäck - 17 september 2012 19:04


på Skolgatan i Örebro hittar man detta mysiga fik 


Ibland blir jag uttråkad och då surfar jag runt på bland annat blocket och läser annonser. Jag slås fortfarande av annonserna med texten "valparna är registrerade hos Jordbruksverket". Man kan köpa mopsar och frallor för ca 12 000 utan stamtavla. Efterfrågan och utbud styr även priset på valpar. Hörde idag om en valpköpare som köpt en hund av populär ras för över 20 000 kr och sen skulle anmäla till utställning och upptäckte att hunden inte var registrerad i SKK. Hundens stamtavla var inte från SKK utan en hemmagjord. Det är inte fel med hemmagjorda stamtavlor med undantag för oss som är medlemmar i Svenska Kennelklubben :-).


För alla som letar hund, sök på klubbarnas valphänvisningssidor och på SKKs köpa hund www.kopahund.se. Visst kanske man sparar några kronor på att köpa en hund utan stamtavla men ibland bedrar snålheten visheten. Satsa på en hund från en uppfödare som förkovrar sig och som har kunskap om din valps härstamning med hälsa/mentalitet mm.



 


Trimning har vi skjutit på till imorgon och vi tänker inte göra så mycket mer idag än en promenad till och lyssna på en ljudbok :-). För mig som formligen äter ljudböcker är storytel.se en guldgruva :-). Jag vet inte hur mycket pengar jag sparat men jag har säkert lyssnat på ca 35 ljudböcker sedan februari för 169 kr per månad.  


Missa inte att anmäla till Dvärgschnauzerringens MH i Lindesberg 28/10!  


Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 17 september 2012 08:18

Ibland funderar man hur en del människor är funtade. De är lismande inställsamma så man bara har lust att räcka över en servett så de kan torka av sin dreglande mun. Ja, de är inte lismande för oss som ser rakt igenom dem.

Om de jobbade på sin självkänsla istället så skulle ingen behöva torka dem runt munnen och alla skulle få samma bemötande. När jag ser dessa människor i aktion så får jag en känsla av "Kejsarens nya kläder" :-).

Här i Örebro regnar det men det spelar ingen roll. Jag har bestämt att det ska bli en bra dag och då blir det det. Tänka positivt måste medföra något positivt eller hur?

Ps. Bilden är på sängkläder från Marimekko. Gillar både design och Dvärgschnauzer från Finland :-).

Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards