Alla inlägg den 15 september 2012

Av Annelie Finnebäck - 15 september 2012 16:25

Första bilden är från hösten förra året då Sixten skadade hornhinnan. Om ni söker i bloggens sökmotor så hittar ni igen blogginlägg från förra året. Först fick han antibiotika och några dagar senare så såg han ut så här. Med antibiotikan blev det värre. Det blev fritt fram för sporer från jorden att härja fritt i ögat och i såret.

Alla har sporer och smuts i ögonen, tvåbenta som fyrbenta men det är inga problem så länge man inte får medicin som tar bort skyddet. Förra hunden som veterinären träffat på som fått sporer i ögat var när hon arbetade i Florida.

Den andra bilden är dagsfärsk. Det är inte helt lätt att fota ögon. Det man ser idag är en svag mörkblå skiftning när solen lyser rakt in i ögat. Den skiftningen går sakta sakta mot den ursprungliga ögonfärgen. En liten fläck i ögat kommer han att vara blind på, som en slags ärrvävnad och det kommer han att se runt utan problem.

Sixten har tagit det hela med svansen i topp. Veterinär som rullat borstar i ögat vid provtagning som ser ut som mascaraborstar. Jag vet inte om jag fixat att någon gjort så på mig.

Sixten som är rätt livlig av sig har suttit helt stilla när han blivit behandlad och så in på Strömsholm med svansen viftandes igen på nästa besök :-). Allt går åt rätt håll sakta men säkert. Älskade Sixten!

Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 15 september 2012 08:01

Imorse vaknade jag långt före hundarna. Jag passade på att plocka och rensa i korgar jag haft i mitt badrumskåp. Jag har tyckt det varit bra med ett skåp i badrummet för då kan ha lager av allt där. Jättebra tanke men till slut kommer man inte ihåg. Och imorse hittade jag min favorit bland hudlotion. Biotherm är outstanding!

Snart en morgonpromenix!

Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards