Alla inlägg den 15 juli 2012

Av Annelie Finnebäck - 15 juli 2012 21:11

Brackets Tant Strul "Strula" 18,5 månader


Idag har vi haft trimdag hos Kaspelix-Maria och jag finplockade lite på Strula (Brackets Tant Strul) samt plockade lite på hennes benhår. Sen fotade vi Strula i bara mässingen (hon är helt nertrimmad) och inte i utställningspäls men det kommer. I rasstandard står det följande om pälsens längd "Täckhåret skall vara strävt och tillräckligt långt för att dess struktur skall kunna bedömas". Jag har fått lära mig att pälsen ska vara ca 1,5-2 cm så ni får ha lite tålamod så kommer bilder när hon har rätt pälslängd.


Strula står inte toppenbra på bilderna men ni får en uppfattning om henne i alla fall men vi ska ha lite utställningsträning så kommer "ståendet" också.

  


Jag måste köpa mig en egen mätsticka :-). Kaspelix-Maria lånar mig snällt sin. Vi mätte Strula idag och hon är 34,5 cm. Mätning av hundar är alltid något som diskuteras men mätstickan ska placeras på skuldrans högsta topp enligt SKKs anvisning. 


Strula  




Precis som sin bror Sixten så har Strula myror i fötterna :-)


 
Strula kan preics som många andra dvärgar göra den berömda
schnauzer-shakningen :-) så allt tillborstat rufsas till :-)
 


   Kan man få gå och busa med de andra hundarna nu :-)


Flera av mina FB-vänner har haft fantastiska resultat på SSPKs utställning i Piteå. Jag kommer att gratta imorgon för nu har jag lovat att maila lite träningsbilder på Görans och Marias Grim till "familjen Kaspelix".


Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 15 juli 2012 09:00


trimpenna är ett mååååååste! Jag är helt enkelt kär i min trimpenna från Greyhound :-).
Jag skulle inte klara en dag utan den.


Min terrier-kompis bloggade 15 juni om "Skärpt uppträdande" Ämnet sportmanship i utställningsringen är viktigt och vi tål alla att påminnas om det så jag länkar till min väns blogginlägg: http://checkpoint.bloggplatsen.se/2012/06/15/8089297-skarpt-upptradande/


Idag ska vi ha trimdag och Strula ska få träffa nya bekantskaper. Strula och Sixten är löjligt lika men så är de syskon också. Hon är lite mer sansad än honom. I mina valpkullar där det fötts mer än en valp ;-) så är min erfarenhet att att det är minst två syskonpar bestånde av en tik och en hane i varje par, är "tvillingar". I första kullen var det två mörka valpar, en tik och en hane och de var jättelika varandra och det andra paret var ljusa och även de väldigt lika varandra. Strula var Sixtens "tvilling" i valplådan och likheterna är tydliga även idag.


Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards