Alla inlägg den 12 juli 2012

Av Annelie Finnebäck - 12 juli 2012 14:48

mannen i mitt liv, C.I.B NORDUCH Kaspelix Kompis Tage  


Jag förstår att yr.no och SMHI inte visar samma väderprognoser :-). Hur skulle de hinna med att få samma prognos så snabbt som vädret ändrar sig. På förmiddagen har vi haft alla väderslag förutom snö :-). Det växlade snabbt vill jag säga. Men under promenaden imorse så var det ok väder så vi ska inte klaga. Förmiddagen har tillbringats i trimhuset med först Trolla och sen Sixten på trimbordet. Imorgon eller på lördag blir det Tages tur på trimbordet. Jag är oerhört tacksam för mitt trimhus. Det blir mycket päls att ta reda på efter en hund och fyra.... nä, det skulle inte funka något bra att trimma dem inomhus.


 
Tore och Sixten på golvet i trimhuset


Jag älskar alla mina hundar men det är något visst med de hundar där poletten trillat ner. Tore är på väg i den riktningen i och med att han fyller två år imorgon. Det är runt 2 år som mina hundar helt plötsligt tar fram i sitt minne vad jag försökt lära dem från det dem var små. Det är först då man märker att de mognar och har tid att lyssna på det man säger. 


Om någon är intresserad av en tik peppar/salt som är född i februari i år så kan ni kontakta kennel Capoleia's som finns i Stockholm. Med Marie som uppfödare så får ni bra stöd och hjälp med pälsvård. Många letar efter en åttaveckorsvalp men en socialtränad valp som är 5,5 månad och som bott hemma hos uppfödaren hela tiden skulle locka mig mer. En dvärgschnauzer som får vara frisk lever till den är 14-15 år så du kommer att ha många år med din hund och då spelar det ingen roll att man lärde känna varandra när valpen var 8 veckor eller 5,5 månader.


Kram alla vänner!    

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards