Alla inlägg den 11 juli 2012

Av Annelie Finnebäck - 11 juli 2012 18:07


Tore (Kaspelix Square The Circle)  


Bilden ovan är på Tore innan dagens trimning. Ni måste bara ha Lena Hugestam som vän på FB för då får ni skratta ofta! Idag undrade Lena vad som skulle göras på Tore - om jag skulle fila hans klor :-). Men tro det eller ej det finns alltid päls att plocka bort :-). Tore fylller 2 år den 13 juli och tittar man in i hans ögon så smälter man direkt. Han skulle komma undan med vad som helst. Nu gör han inte vad som helst utan har som man säger i England - manners.


Pelargon Mårbacka


Jag ställde ut pelargoner på framsidan. Tycker att det ljusrosa gör sig snyggt mot husets mörkgrå fasad. Vad händer? Jo, hela kvarterets getingar försöker bygga bo. Men man flyttar inte in hos en stenbock utan lov så deras glädje över att få bygga bo i närheten av en pelargon Mårbacka kommer jag att göra väldigt kort.



Jag har fått bilder idag på Tages valpar hos Kennel Andalbagat i Finland som är två veckor. Om någon är intresserad av en hanvalp i denna kull kan man kontakta dem. Mamman till valparna är en kopia av Tages dotter Trolla (Brackets Åsikt Utan Insikt).


 
Tikvalpen och tre av fyra hanvalpar


  
Självklart sover man och lever som en drottning när man är ensam tjej i kullen  


Ibland är man snurrig. I söndags efter utställningen så stannade vi i Borlänge för att äta. När vi väntade på maten så säger jag till Maria - "Du, jag tror en del tycker vi är lite knäppa. Som i dag, du visade min uppfödning och jag visade din". Maria tittar på mig och säger....öhhh...Annelie du äger båda men det är du som har fött upp Sixten och Tore som jag visade säger hon, har hon fött upp. Ja, just ja säger jag :-). Att gå upp tidigt på morgonen sätter sina spår även att man tycker att man har koll på läget :-). Min poäng till Maria, även att jag inte hade koll på läget, var att jag bryr mig inte om kennelnamnet när jag tävlar. Alla mina hundar ska vara välpresenterade och visas bra oavsett om jag eller någon annan fött upp dem.


Ett TV-tips! Kl. 21.00 på TV4 så är det "Tyst vittne". Ny handling varje gång om ni inte såg förra onsdagen


Kram alla vänner!  

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards