Alla inlägg den 10 juli 2012

Av Annelie Finnebäck - 10 juli 2012 19:26

  


Igår var vi hemma och grillade hos Senad (Kennel Axe Lakes) tillsammans med familjen Kaspelix (Kennel Kaspelix). Trevligt och  mysigt hade vi det! Hundarna busade och stortrivdes och somnade gott när vi kom hem.



öhhh, vad hände - fick inte vi vara med när det var matdags men Grim fick vara med :-)


Har precis trimmat färdigt och är nöjd för dagen. Ikväll blir det "Kommissarie Thorne" på TV4.


   Kaspelix-Joline och Grim           


När du gör val i ditt avelsarbete hur gör du då? Själv har jag en handfull människor som jag frågar. Dessa människor prioriterar inte alla samma saker. Det är som är viktigt är att jag vet vad jag vill och det kan aldrig någon annan veta. Jag vill inte ha enorma förbröst på dvärgschnauzer så att det ser ut som ankbröst och sen har de inga vinklar  bak utan bara ett lååååååååångt underben med en lååååååååg has. En dvärgschnauzer ska ha kropp bakom svansen och förbröst. En hund ska inte vara mer vinklad i fram än i bak och tvärtom. Det ska vara balans.


Senad med sina två Vorsteh


Alla kan inte prioritera samma saker för våra hundar ser inte likadana ut. En del letar hanar som kompletterar sin tik och själv letar jag hanar som är typlik med min tik, som har samma fördelar och inte har samma nackdelar. Men alla gör som dem vill. Hälften av valparna blir lik sin mamma och hälften lik sin pappa och någon blir blandad. Sen vet man inte förrän efteråt vad som ärvdes ner, lite av charmen :-).


 
efter en liten regnskur så kunde jag fota denna regnbåge


Varför lyssnar man på ett fåtal människor. Jo, alla säger inte saker av godo. De kanske ogillar uppfödare du har din hane/tik ifrån. En del tänker att genom andra känner man sig själv. Det kan hända att det stämmer i andra sammanhang men när det gäller hundvärlden så kan jag lugnt säga att jag är vis efter att ha studerat hur andra människor beter sig. Vad vill du, vad säger din magkänsla? Gå på din magkänsla och kunskap, blanda det med en handfull kloka människors råd.


     
missade att lägga ut denna bild från Alfta häromdagen


Kram alla vänner!  

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards